Kateri je najboljši avtomobil za 'driftanje'? Kot kaže Porsche Taycan (Taycan)

24. 11. 2020 | Jure Šujica
Deli

Električna limuzina je pred dnevi postavila rekord, ki je bil uradno priznan tudi s strani Guinessove knjige rekordov.

Katera sta glavna pogoja za uspešno drsenje ali bolje rečeno 'driftanje' z avtomobilom. Prvi je prenos moči (izključno) na zadnji kolesni par, drugi pa zadostna količina moči – kar pa je v praksi zelo subjektiven pojem. A ne glede na to se avtomobili in njihova sposobnost driftanja med seboj razlikujejo. In kot kaže med boljše spada Porschejeva električna limuzina, model Taycan. No ja, vsaj v svoji konkurenci.

Da mu gre driftanje odlično od rok, pardon, od koles je Taycan v izvedbi s pogonom na zadnji kolesni par dokazal nedavno na Porschejevem testnem poligonu, ki deluje znotraj dirkališča Hockenheimring, pri tem pa mu je pomagal tovarniški inštruktor Dennis Retera. Z njim je namreč v 55 minutah brez predrsel razaljo enega maratona oziroma 42,171 kilometra s povprečno hitrostjo 46 kilometrov na uro. In kot je dejal po preizkusu brez večjih težav.

»Ko izključite programe za nadzor stabilnosti vozila je drsenje z električnim Porschejem izredno enostavno, še posebej s to različico, ki ima gnan zgolj zadnji kolesni par,« je dejal Retera. »Vedno je namreč na voljo dovolj moči, dolga medosna razdalja in nizko težišče pa zagotavljata stabilnost. Natančno podvozje in krmiljenje nato zagotavljajo popoln nadzor v vsakem trenutku, tudi med vožnjo postrani.«

Retera je med postavljanjem rekorda na poligonu obsega 200 metrov prevozil 210 krogov, poskus pa je spremljala tudi Joanne Brent iz Guinessove knjige rekordov in tako tudi uradno potrdila verodostojnost rekorda. Taycan je tako postal rekorder z najdaljšim neprekinjenim drsenjem med električnimi avtomobili, ne pa tudi v absolutni konkurenci. Ta rekord, postavljen leta 2018 namreč še vedno drži BMW M5, s katerim je Johan Schwartz neprekinjeno drsel 372,9 kilometrov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja