Gre za priporočila, ki pa niso obvezna. Kako bodo odreagirale posamezne znamke?
Kitajska vlada pritiska na svoje avtomobilske proizvajalce, naj zaradi zaostrujočega trgovinskega konflikta glede električnih vozil začasno ustavijo širitev na trge Evropske unije, poročajo viri, ki so seznanjeni s situacijo.
Peking naj bi proizvajalcem naročil, naj ustavijo iskanje proizvodnih lokacij v regiji in sklenitev novih poslov ter ostanejo bolj zadržani med pogajanji o carinah na kitajska električna vozila. Državni proizvajalec Dongfeng Motor Group Co. je tako v skladu s temi priporočili že prekinil načrte za morebitno proizvodnjo v Italiji, poroča Automotive News Europe.
Ta kitajski poziv – ki ni obvezen – bi lahko še povečal napetosti med Kitajsko in EU, saj obe strani tekmujeta za prevlado na avtomobilskem trgu. EU je na začetku meseca glasovala za povečanje carin na kitajska električna vozila, pri čemer trdi, da Peking ponuja nepoštene subvencije proizvajalcem. Kitajska to zanika in grozi s carinami na evropske izdelke, kot so mlečni izdelki, konjak, svinjina in avtomobili.
V Italiji, kjer premierka Giorgia Meloni poskuša pritegniti več avtomobilskih proizvajalcev, je to korak nazaj. Dongfeng Motor je namreč italijanskim oblastem že pojasnil, da je Rimska podpora EU carinam razlog za ustavitev načrtov. Poleg tega se tudi kitajski proizvajalec Chongqing Changan Automobile Co. izogiba večjim dogodkom, saj je odpovedal predstavitev svoje blagovne znamke v Evropi. Predstaviti bi jo morali prav v Milanu.
Znamka Chery med drugim tehta možnosti, da bi začetek proizvodnje električnih vozil v španski tovarni preložili na oktober 2025, zaradi kompleksnosti prilagoditev po uvedbi carin EU.
Kljub temu Evropa ostaja privlačen trg za kitajske proizvajalce, saj lahko vozila na tem trgu prodajajo po višjih cenah kot doma, kjer vlada močan boj za cene električnih vozil. Podjetje BYD, ki proizvaja modele Seal in Atto 3, nadaljuje s svojimi načrti za vzpostavitev tovarne na Madžarskem, ki bi podjetju omogočila obhod evropskih carin. Poleg tega načrtujejo milijardo dolarjev vredno tovarno v Turčiji, kar bi jim prav tako omogočilo dostop do EU brez dodatnih carin zaradi carinske unije s Turčijo.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere