Koronavirus udriha tudi po avtomobilski industriji

10. 2. 2020 | Jure Šujica
Deli
Koronavirus udriha tudi po avtomobilski industriji (foto: FCA)
FCA

Prekinitve proizvodnje si vrstijo ena za drugo

Epidemija novega koronavirusa je glavna tema vseh svetovnih medijev zadnjih nekaj tednov. Virus se namreč pospešeno širi po svetu, žarišče pa vseeno ostaja na Kitajskem, kjer se posledice izbruha večajo iz dneva v dan. Na udaru je posledično tudi gospodarstvo in industrija. Tudi avtomobilska. Številni avtomobilski proizvajalci se že spopadajo z velikimi težavami v proizvodnji in dobavi sestavnih delov.

Med prvimi, ki se je znašel v težavah, je bil južnokorejski Hyundai in posledično sestrska znamka Kia. Kyungshin in Yura Corporation, dva izmed dobaviteljev sestavnih delov, sta bila namreč zaradi izbruha virusa prisiljena ustaviti dobavo delov. Omejene skladiščne kapacitete obeh avtomobilskih proizvajalcev so pripomogle, da so obstoječe zaloge hitro pošle. Korejske tovarne sicer predstavljajo približno 40 odstotkov proizvodnih kapacitet obeh znamk.

Nevarnost efekta domin

S težavami se že spopadajo oziroma se nanje tudi intenzivno pripravljajo tudi drugi proizvajalci. Alternativne rešitve pri proizvodnji sestavnih delov, izdelanih na Kitajskem, so začeli iskati pri Toyoti, medtem ko sta se Renault in Volkswagen odločila za ustavitev proizvodnje v korejskih in kitajskih obratih.

A težave bi se lahko razširile tudi zunaj meja vzhodne Azije. Prvi mož koncerna FCA Mike Manely že opozarja na možnosti, da bi italijansko-ameriških koncern utegnil začasno zapreti eno od evropskih tovarn. In ker FCA ni edini, ki svoje komponente v Evropo dostavlja s Kitajskega, je verjetno le vprašanje časa, kdaj se bodo za podoben ukrep odločili tudi drugi proizvajalci.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja