Prodajno je letošnje prvo četrtletje na slovenskem avtomobilskem trgu povsem enako slabim vestem iz celotnega gospodarstva: kupcem novih avtomobilov je pošla sapa ali pa se negativno odzivajo na stalne negativne novice o kratkoročni prihodnosti. Rezultat je vsekakor padec trga za slabih 14 odstotkov, v letošnjem prvem trimesečju so tako slovenski trgovci našli zgolj 14.425 kupcev, lani jih je nove avtomobile v enakem obdobju kupilo še 16.762.
Omembe vredna novost je tudi to, da je med največjimi znamkami pri nas Volkswagnu uspelo manj zmanjšati prodajo kot Renaultu, saj je slednji dosedanje tradicionalno prvo mesto zdaj prepustil prav VW.
Poleg Renaulta sta svoji visoki mesti med deseterico zasledovalcem prepustila še Hyundai in Ford, na račun uspešnejših Škode in Kie.
Zanimiv je razvoj med premijskimi znamkami. BMW je z največjim relativnim padcem prodaje (dobrih 50 odstotkov) izgubil lansko prvo mesto, saj je Audi kot ena redkih znamk povečal prodajo, še bolj sta poskočila tudi Mercedes-Benz in Alfa Romeo. K napredku med premijskimi znamkami se je pridružil tudi Land Rover.
Manj premikov je bilo zaznati med najuspešnejšimi modeli. Renaultov Clio je seveda še vedno najuspešnejši, v kombinaciji z Méganom tudi sicer še vedno na vrhu (1.316). Sledita Polo in Golf (1.096), družinski pari pa sploh obvladujejo prodajno najbolj priljubljeno deseterico modelov. Astra in Corsa sta skupaj dosegli prodajo 686 primerkov, nekaj manj Fabia in Octavia (638), deseterico dopolnjujeta še uspešna Kijina novost Rio in najštevilčnejši Peugeot (308). (TP)
Najbolje prodajane znamke na slovenskem trgu, prvo četrtletje 2012
V.r. | Znamka | Skupaj 2011 | Tržni delež (%) | Skupaj 2012 | Tržni delež (%) | Sprememba 2011-2012 (%) |
1 | VOLKSWAGEN | 2231 | 13,31 | 2206 | 15,29 | - 1,12 |
2 | RENAULT | 2831 | 16,89 | 1950 | 13,52 | - 31,12 |
3 | OPEL | 1357 | 8,096 | 1067 | 7,397 | - 21,37 |
4 | PEUGEOT | 1156 | 6,897 | 1008 | 6,988 | - 12,8 |
5 | CITROËN | 1154 | 6,885 | 881 | 6,107 | - 23,66 |
6 | ŠKODA | 866 | 5,166 | 861 | 5,969 | - 0,58 |
7 | HYUNDAI | 941 | 5,614 | 849 | 5,886 | - 9,78 |
8 | KIA | 622 | 3,711 | 832 | 5,768 | 33,76 |
9 | FORD | 919 | 5,486 | 758 | 5,255 | - 17,52 |
10 | CHEVROLET | 505 | 3,013 | 529 | 3,667 | 4,75 |
Najbolje prodajani modeli na slovenskem trgu, prvo četrtletje 2012
V.r. | Znamka | Model | Skupaj | Tržni delež (%) |
1 | RENAULT | CLIO | 844 | 5,85 |
2 | VOLKSWAGEN | GOLF | 569 | 3,94 |
3 | VOLKSWAGEN | POLO | 527 | 3,65 |
4 | RENAULT | MEGANE | 472 | 3,27 |
5 | OPEL | ASTRA | 356 | 2,47 |
6 | ŠKODA | FABIA | 336 | 2,33 |
7 | OPEL | CORSA | 330 | 2,29 |
8 | KIA | RIO | 325 | 2,25 |
9 | ŠKODA | OCTAVIA | 302 | 2,09 |
10 | PEUGEOT | 308 | 300 | 2,08 |
Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"