Lamborghini bo V10 in V12 motorje obdržal do zadnjega

17. 10. 2017 | Jure Šujica
Deli

Italijanski proizvajalec je napovedal, da bo v svoje avtomobile vgrajeval deset- in dvanajst-valjne motorje.

Ljubitelji italijanske znamke superšportnih avtomobilov – še bolj pa njihovi lastniki – se lahko veselijo. Medtem, ko v avtomobilski industriji čedalje bolj prevladujejo manjši motorji, opremljeni s turbo puhali in povezani z elektro motorji, je vodja razvojnega oddelka pri Lamborghiniju Maurizio Reggiani napovedal, da se sami tej praksi ne bodo 'uklonili'. V prihodnosti tako lahko še vedno pričakujemo velike  motorje zasnove V10 in V12 brez prisilnega polnjenja.

S tem bodo nadaljevali tradicijo, začeto že z njihovim prvim avtomobilom, modelom GTV 350, ki je v svojem drobovju skrival dvanajst-valjni motor. Motor enake zasnove so imeli kasneje tudi vsi najbolj legendarni avtomobili te znamke, od Miure, Countach, Diabla, Murcielaga pa vse do aktualnega Diabla. »Moje sanje so, da bi motorje brez prisilnega polnjenja lahko zadržali kolikor dolgo bo mogoče, saj le-ti vzbujajo emocije pravega super-športnega avtomobila«, je za Autocar izjavil Reggiani.

Izključena možnost avtonomne vožnje

Lamborghini tako ostaja eden izmed redkih proizvajalcev avtomobilov, ki v svoji ponudbi nima hibridnega pogona in motorja s prisilnim polnjenjem, kar pa se bo že letos spremenilo. Decembra namreč na trg prihaja njihov nov SUV – prvi po 25. letih – z imenom Urus, ki bo opremljen z vso zgoraj navedeno tehnologijo. Sčasoma bi sicer hibridni pogonski sklopi v kombinaciji z V12 motorji našli svoj prostor tudi v njihovih športnih modelih.

Če pa bi hibridni motorji morda lahko prišli v poštev pri vseh Lamborghinijevih avtomobilih, pa se to zagotovo ne bo zgodilo s sistemom avtonomne vožnje. Reggiani je tako že konec prejšnjega meseca izrazil mnenje, da bo italijansko podjetje verjetno zadnje na svetu, ki bo ponudilo možnost avtonomne vožnje. Še najbližje temu se bodo približali s prihajajočim Urusom, ki bo kot prvi model v zgodovini znamke ponudil tehnologije, kot je sistem preprečevanja nenamerne menjave voznega pasu, vzvratno kamero in prilagodljivi tempomat.

Jure Šujica

Foto: Lamborghini

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja