Letos v Sloveniji prodanih manj premijskih avtov, delež križancev raste

Delež križancev med novimi voziili, prodanimi v Sloveniji, je večji kot v EU in je konec oktobra že presegel 50 odstotkov.

Letos v Sloveniji prodanih manj premijskih avtov, delež križancev raste (foto: Audi) Audi
19. 11. 2019

Letošnja prodaja avtomobilov pri nas je kar občutno manjša kot lani. Do konca oktobra je bilo prodanih nekaj manj kot 60.000 avtomobilov, kar je za 4,4 odstotka manj, kot v enakem obdobju leta 2018. Veliko bolj je upadla prodaja pri premijskih znamkah, saj je bil tam padec kar 9,3-odstoten (prodanih je bilo okoli 4500 avtomobilov).

To po eni strani kaže na ohlajanje povpraševanja, sicer pa poznavalci trga večji padec pri premijskih znamkah pripisujejo veliko manjšemu 'sivemu izvozu'. To je za svojo znamko ob robu predstavitve novega Q3 Sportback potrdil tudi direktor prodaje Audija pri Porsche Slovenija Franci Bolta. Povedal je, da so v minevajočem letu precej spremenili strategijo prodaje in skorajda povsem omejili prodajo avtomobilov organizacijam, ki se ukvarjajo s sivim izvozom (v druge države EU).

Na trgu premijskih znamk še naprej vodi BMW z 31-odstotnim deležem, ki je tudi letos povečal prodajo (za 3,7 odstotka), Audi s 25-odstotnim deležem in Mercedes-Benz z 21-odstotnim pa sta se prodajno poslabšala (za osem oziroma en odstotek). Na četrtem mestu premijskih znamk je pri nas Volvo z nekaj manj kot desetodstotnim deležem (2,75-odstotna rast), sledi pa Jaguar (3,6-odstotni TD, povečanje za 0,49 odstotka). Tik za njim je Land Rover (3,56-odstotni TD, povečanje za 2,23 odstotka), sledijo pa Mini (1,94-odstotni TD, padec za 0,1 odstotka), Porsche (1,51-odstotni TD, padec za 0,23 odstotka), Lexus (1,26-odstotni TD, dvig za 0,1 odstotka) in Tesla (0,95-odstotni TD, dvig za 0,77 odstotka).

Več kot polovica za športne terence

Pri slovenskih kupcih premijskih avtomobilov se je okus glede izbire karoserijskih različic v zadnjih letih močno spremenil. Medtem ko se jih je še pred petimi leti zgolj ena tretjina odločila za športne terence, si je v letošnjem letu že kar 51 odstotkov vseh kupcev izbralo SUV.

Zanimivo je pravzaprav tudi to, da se je ob tem večjem zanimanju za terence povečal tudi delež prodaje limuzin (zdaj 17 odstotkov, še lani 15 odstotkov). Povečano zanimanje za limuzine je bilo edino v letnih primerjavah, sicer pa je zelo opazen trend padanja deležev vseh drugih karoserijskih različic. Pri prisekanih zadkih se je v zadnjih petih letih tržni delež zmanjšal s 27 na 21 odstotkov, pri karavanih z 12 na 6, pri limuzinah s 24 na 17 odstotkov, le pri vseh drugih (kupeji, kabrioleti) je letno nihanje zelo različno. Potem ko je bil lani pri teh tržni delež 4,7 odstotka, je letos padel na 4,2, a je bil pred štirimi leti tudi že zgolj 2,1 odstotka.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri