Lynk & Co. 03 s kar dvema rekordoma na Nürburgringu

23. 8. 2019 | Jure Šujica
Deli

Poleg rekorda med vozili s sprednjim pogonom je (zaenkrat še) prototip postal tudi najhitrejši štirivratni avtomobil.

V mesecu maju smo na dirkališču Nürburgring znova doživeli postavitev enega izmed pomembnejših rekordov (če ob tem recimo pustimo rekorde v kategoriji najhitrejših SUV-ov in podobno), to je rekord med avtomobili s pogonom na sprednji kolesni par. Zanj je poskrbel Renault Megane R.S. Trophy R, a je bil rekord precej kratkega veka. Trajal je namreč natanko tri mesece, sedaj pa so se ga uspešno lotili pri znamki Lynk & Co.. A znamka v tem poizkusu ni porušila zgolj enega, pač pa kar dva rekorda.

Kitajska znamka, ki deluje v sklopu koncerna Geely se je tako na slavno nemško dirkališče odpravila z modelom Lynk & Co 03 Cyan Concept. Pri tem je seveda potrebno omeniti, da še ne gre za serijski avtomobil, pač pa za prototip limuzine, narejen na osnovi dirkalnika za tekmovanje v seriji WTCC. Za njegov razvoj je sicer poskrbela ista ekipa inženirjev, ki je pred tem razvila konceptna dirkalnika Volvo C30 Concept in Volvo S60 Concept, takrat še pod imenom Polestar.

Ugnal vso konkurenco

Športnik s 528 'konji' oziroma 388 kilovati na zalogi (zanje poskrbi zgolj dvolitrski štirivaljnik) je tako na daljši, 20,832 kilometra dolgi stezi dosegel čas 7:20.143, s čimer je za kar 25 sekund izboljšal čas Megane-a, hkrati pa tudi za tri sekunde izboljšal čas, ki ga je postavil Jaguarjev Project 8. S tem je 03 Cyan Concept postal ne le najhitrejši avtomobil s pogonom na sprednja kolesa na Nürburgringu, pač pa tudi najhitrejša limuzina. Veliko zaslug za to gre seveda še tovarniškemu dirkaču ekipe in prvaku serije WTCC v sezoni 2017, Thedu Björku.

»Razvoj avtomobila smo opravljali v silovitem dežju in močnem soncu na najbolj razburljivi stezin na svetu. Ta avtomobil je zato izredno hvaležen za vožnjo, tako na 'autobahn', kot na dirkališču Nürburgring. Rekord, ki smo ga dosegli tukaj sam uvrščam med dosežke, primerljive z osvojitvijo naslovov prvaka in hkrati kot vrhunec v procesu prehoda iz razvoja dirkalnikov k razvoju cestnih avtomobilov,« je po uspešni vožnji dejal Björk.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem