Mazda3: prve podrobnosti

12. 7. 2013
Deli

Enako velika, a prostornejša. Varnejša, a lažja. Zmogljivejša, a varčnejša. Zdi se, da je nova Mazda3 polna nasprotij.

Leta 2009, ko so predstavili zadnjo prenovitev prejšnjega modela, je najlažja Mazda3 (1,6i) tehtala 1.255 kilogramov. Nova trojka ima kot osnovo novi 1,5-liutrski štirivaljnik, tehta pa 1.190 kilogramov, torej 65 kilogramov ali pet odstotkov manj. Lažja je karoserija (ker ima več delov iz bolj trdnih jekel in več delov iz lahkih materialov), lažje je podvozje , lažji je krmilni sistem (skupaj z na novo zasnovanim električnim servom), lažji (a učinkovitejši) so izolacijski materiali, slednji so zaslužni za to, da je v notranjosti nove Mazde3 opazno manj hrupa pri predhodnici. Večja medosna razdalja pomeni več prostora v notranjosti, enak skupna dolžina pa, da ostaja praktično uporabna tudi v mestni gneči.

Družina novih bencinskih motorjev Skyactiv-G, ki smo jih spoznali v Mazdi6, je dobila novega člana: 1,5-litrski štirivaljnik. Tudi ta ima visoko kompresijsko razmerje 14:1, dodelane injektorje neposrednega vbrizga, posebno oblikovane glave batov in prilagodljivo krmiljenje ventilov. Zmore 74 kilovatov oziroma okroglih 100 'konjev', ima precej dolge gibe batov, a vseeno vsega 150 Nm navora pri 4.000 vrtljajih v minuti. Druga bencinska različica uporablja že iz Mazde6 znani dvolitrski bencinec, tako kot v večji sestri ima ta tudi v Mazdi3 dve različici, s 120 in 165 'konji' (slednji le v petvratni različici). Tudi dizel nima majhne prostornine: 2,2 litra in 150 'konjev'.

Menjalniki so lahko ročni ali samodejni (obakrat šeststopenjski), seveda pa je na voljo tudi cel kup elektronskih dodatkov za varnost in zabavo s projicirnim zaslonom vred.

Vse podrobnosti o novi Mazdi3 v kombilimuzinski in limuzinski različici boste našli v novem Avto magazinu, ki je že v prodaji.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja