McLaren P1 GTR, kakršnega bi imel Ayrton Senna

20. 12. 2018 | Jure Šujica
Deli

P1 GTR je dobil nov vzdevek 'Beco', kot so Ayrtona klicali njegovi starši.

Ayrton Senna je brazilski dirkač in trikratni svetovni prvak formule 1, ki se je v ta šport zapisal za vedno, tako s svojo osebnostjo kot vožnjo in ne nazadnje z doseženimi rezultati. A čeprav je v karieri vozil za številna moštva, bo verjetno za vedno najbolj znan ostal kot voznik Mclarna. Z moštvom iz Wokinga je osvojil vse tri naslove svetovnega prvaka, kar Britanci cenijo še danes. Letos so predstavili po njem poimenovan model Senna, zdaj pa so v čast 30. obletnice prvega osvojenega naslova pripravili nekoliko drugačen projekt.

Senna je svoj prvi naslov svetovnega prvaka osvojil z dirkalnikom MP 4/4, ki je bil obarvan v značilno rdeče-belo grafiko in je imel številko 12 na nosu dirkalnika. Pri McLarnu so se zato odločili in stopili v stik z lastnikom cestnega dirkalnika P1 GTR z zaporedno številko 12 in za avtomobil pripravili unikatno grafično podobo po zgledu omenjenega dirkalnika izpred 30 let. Avtomobil je bil tako odet v enak vzorec, za katerega je poskrbel tobačni proizvajalec Marlboro, vendar pa imena podjetja na vozilu ni videti. So pa zato toliko bolj opazni logotipi brazilskega dirkača in slogan 'driven to perfection' ter številka 12 na sprednjem delu.

Poklon in predstavitev v enem

Posodobitve avtomobila pa niso bile le grafične, ampak tudi tehnične. Pri McLarnu so tako nekoliko izboljšali motor dirkalnika, poleg tega pa so namestili še nov aerodinamični paket, ki pripomore h kar 800 kilogramom potiska k tlom. Sem so vključena nova krilca na sprednjem odbijaču, nove reže za boljši pretok zraka na bokih vozila in zadnji spojler z večjimi krilci, podobnimi tistim iz 'vzorčnega' dirkalnika MP 4/4.

Omenjeni avtomobil je po besedah vodje oddelka za posebna naročila Ansarja Alija hkrati tudi reklama za to, kaj vse oddelek ponuja svojim strankam. »Z brezmejnimi zmožnostmi po naročilu izdelanih dodatkov naše stranke pri posodobitvah omejuje le njihova domišljija. Ta avtomobil je bil po drugi strani priložnost, da se poklonimo naši dirkaški preteklosti in seveda 30. obletnici osvojitve prvega Sennovega naslova svetovnega prvaka. Za MSO je bil to projekt, ki smo se ga lotili z ljubeznijo.«

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja