Mclaren Senna v čast legendarnemu brazilskemu dirkaču

10. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

Izdelanih bo zgolj 500 avtomobilov, s proizvodnjo pa bodo začeli v drugi polovici leta 2018.

Ayrton Senna je (bil) brez dvoma eden izmed največjih dirkačev Formule 1, ne samo v času svoje aktivne kariere, pač pa v celotni zgodovini športa. In čeprav je svojo kariero leta 1994 tragično zaključil v dirkalniku ekipe Williams, je svoja najboljša leta in vse tri naslove svetovnega prvaka osvojil v obdobju, ko je bil dirkač moštva McLaren. Angleško podjetje (ki je s serijsko proizvodnjo avtomobilov začelo šele leta 2010) pa se mu je sedaj, več kot 23 let po njegovi smrti poklonilo z avtomobilom, poimenovanim po njem.

Novi avtomobil je vsekakor vreden svojega imena, saj gre po besedah odgovornih iz Wokinga za do sedaj njihov najbolj skrajen avtomobil, namenjen za na cesto po legendarnem Mclarnu F1 iz prve polovice 90-ih let prejšnjega stoletja. To je tudi posledica načrta inženirjev – avtomobil je bil namreč narejen z namenom izdelati dirkalni avtomobil, ki pa bo še vedno primeren in ustrezno opremljen za vožnjo po običajnih cestah.

Zadnje krilce s površino preko pol kvadratnega metra

Kot osnovo za nov model so pri McLarnu vzeli šasijo, znano pod imenom Monocage III, kakršno so uporabili že pri modelu 720s, a jo za potrebe modela Senna izdatno ojačali. Klub temu avto tehta zgolj 1.198 kilogramov, najmanj izmed vseh McLarnov, izdelanih po že omenjenem modelu F1. Nizka teža je rezultat uporabe ogljikovih vlaken, tako pri izdelavi šasije, kakor tudi drugih sestavnih delov avtomobila in karoserije. Na njej še posebej izstopajo galebja vrata, kjer so sredico le-teh izdelali iz stekla in pa zadnji spojler, ki je od tal oddaljen kar 1,22 metra in ima površino 0,65 kvadratnega metra.

Nizki teži navkljub pa pri avtomobilu niso varčevali pri motorni moči ali motorju samem. Za pogon avtomobila tako skrbi 4-litrski motor V8 motor z dvema turbo puhaloma z najvišjo močjo okroglih 800 'konjev' in 800 Nm navora. Moč se bo zgolj na zadnji kolesni par prenaša preko sedem stopenjskega avtomatskega menjalnika z dvojno sklopko. Da pa bi bil avtomobil kar najbolj vodljiv, so mu pri McLarnu vgradili hidravlično vzmetenje po vzoru tistega iz modela P1, kjer na primer prednji levi blažilec spremlja dogajanje blažilcev spredaj desno in zadaj levo in se temu primerno tudi odziva.

Avtomobil bo javnosti prvič postavljen na ogled marca 2018 na 88. avtomobilskem salonu v Ženevi. Glede na to, da gre za precej ekskluziven avtomobil, pa bo temu primerna tudi cena. Ta bo v Veliki Britaniji z upoštevanimi davki znašala 750.000 funtov ali preračunano, 853.275 evrov. Vseeno pa ne dvomimo, da bo vseh 500 primerkov razprodanih še pred začetkom proizvodnje.

Jure Šujica
Foto: McLaren

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja