Mercedes-Benz Future Bus kot napoved avtonomne javne mobilnosti

2. 8. 2016
Deli

Prihodnost avtonomne mobilnosti ima veliko različnih plati. Ena od njih je gotovo javni promet z avtobusi,ki ne bodo imeli voznikov. Daimler jo je napovedal z avtonomnim avtobusom, ki opravlja celo javne prevoze na Nizozemskem.

Pri Daimlerju pravijo, da se zavedajo, da se pri zagotavljanju mobilnost ljudi v prihodnosti ne bomo več mogli zanašati le na osebne avtomobile, zato prizadevanja usmerjajo tudi na druga področja. Eden takšnih poskusov je mestni avtobus, ki vsaj del odgovornosti za vožnjo prevzame od voznika in ga nadomesti z avtonomnimi rešitvami.

Osnova za delovanje njihovega avtobusa Mercedes-Benz Future Bus je avtonomni sistem, ki so ga pred dvema letoma predstavili na avtonomnem tovornjaku Future Truck, a so ga po tistem neprestano izpopolnjevali, končno pa so ga lahko iz razmeroma predvidljivega okolja avtocest lahko prenesli tudi v veliko bolj kaotično mestno okolje.

Avtobus je oborožen z vrsto kamer, radarjev, tipali GPS in operacijskim sistemom, zato lahko prepoznava semaforje, s katerimi tudi komunicira, zazna pa tudi različne ovire, tudi pešce in kolesarje. Samodejno tudi uravnava hitrost vožnje in se v primeru potrebe tudi ustavi. Vozi lahko tudi skozi predore ter prepozna avtobusna postajališča in na njih seveda omogoči vstop in izstop potnikov.

Med razvojem Future Busa je bilo precej pozornosti posvečene tudi futurističnemu oblikovanju, pri čemer je do izraza prišla predvsem notranjost, ki na svoj način posnema mestne parke in trge. Razčlenjeni strop potniške kabine posnema krošnje dreves in senco, ki jo te mečejo na potnike, ti pa so razdeljeni v tri področja glede na trajanje vožnje in njihove preference. Potnikom je na voljo tudi vrsta zaslonov, ki prikazujejo najnovejše informacije.

Daimlerjevi tehniki se niso ustavili le pri laboratorijskih preskusih, ampak so avtobus poskusno že vključili v javni promet in sicer na 20-kilometrski cestni odsek med amsterdamskim letališčem Schiphol in sredičem Haarlema. Avtobus mora med polurno vožnjo premagati vrsto ovir v obliki 22 semaforjev, enajstih postajališč, treh predorov in omejitev hitrosti. V avtobusu sicer je voznik, a je tam bolj zaradi nadzora nad delovanjem avtonomnega sistema kot pa zaradi same vožnje.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"