Mercedes-Benz je predstavil najvarnejši avtomobil do zdaj

21. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

Koncept, poimenovan Experimental Safety, temelji na aktualni generaciji modela GLE.

Čeprav v svetu avtomobilizma za pregovorno najbolj varne veljajo avtomobili švedske znamke Volvo, pa bi bil greh, če bi – ko je govora o varnosti – pozabili na nemški Mercedes-Benz. Znamka iz Stuttgarta je namreč pred dobrimi 40 leti kot prva uvedla sistem za pomoč pri zaviranju ABS, poleg tega pa je prva v svoj avtomobil vgradila zračno blazino, pri čemer sta to le dva izmed številnih varnostnih ukrepov, ki so jih v preteklosti uvedli pri tej nemški znamki. Kot kaže, pa se tukaj ne mislijo ustavljati, kar dokazuje koncept ESF.

ESF-Experimental Safety vehicle je tako avtomobil, ki zajema nekatere povsem nove tehnologije, ki jih v prihodnje nameravajo vgrajevati v nove avtomobile in avtomobile prihodnosti, ki jih bo poganjala elektrika, hkrati pa bodo omogočali avtonomno vožnjo. »Varnost ostaja naše osredje vodilo, glavna vrednota. Velika prednost avtonomne vožnje  v prihodnosti je manj prometnih nesreč, ki bodo nastale kot posledica vozniških napak. Kljub temu bodo samovozeči avtomobili dosegli fizične meje, hkrati pa bomo na cestah še dolgo spremljali sobivanje avtonomnih avtomobilov in avtomobilov, ki jih bomo upravljali sami,« je pojasnil prof. dr. ing. Rodolfo Schöneburg, vodja Mercedesovega oddelka za varnost, vzdržljivost in protikorozivno zaščito vozil.

Pri Mercedesu so tako novincu namenili več kot ducat novih varnostnih sistemov:

-          Sistem za varnost voznika v avtonomni vožnji: ko je vozilo v načinu avtonomne vožnje, se volanski obroč in stopalke umaknejo ter tako zmanjšajo možnosti poškodb v primeru trka. V ta namen so spremenili tudi varnostni pas in ga vgradili v sedež. Poleg tega so v senčnik pred voznikom vgradili posebno luč, ki bo med klasično vožnjo ponoči simulirala dnevno svetlobo in tako pripomogla k večji pozornosti.

-          Komunikacija z okolico: Vozilo bo prek različnih sistemov in tehnologij komuniciralo z okolico, med drugim z novimi in še bolj jasnimi žarometi.

-          Sistem za večjo varnost otrok: Novi sistemi zategovalniki in varovalni elementi bodo še dodatno skrbeli za varnost otrok v otroških sedežih, na novo je razvit prikazovalnik ustreznosti namestitve sedežev.

-          Prikazovalnik v primeru okvare vozila. V avtomobilu bo skrit robot, ki bo v primeru okvare 'izstopil' izpod vozila in na ustrezni razdalji projiciral grafiko opozorilnega trikotnika.

-          Nove funkcije sistema Pre-Safe.

-          Sistemi za varnost potnikov v drugi in tretji vrsti: potniki na zadnjih sedežih bodo deležni novih sprednjih zračnih mehov, ogrevanih varnostnih pasov novih zategovalnikov in pasov, z avtomobilom povezanih prek USB-priklopa.

-          Sistem aktivne varnosti: poleg sistema samodejnega zaviranja avtomobil omogoča samodejno zaviranje v primeru zaznave pešcev in kolesarjev, ki so zunaj vidnega polja. Ta se bo vklopil, če voznik ne bo reagiral na avdio-vizualna opozorila.

Mercedes-Benz bo novinca premierno v javnosti prvič prikazal že na konvenciji ESV v nizozemskem mestu Eindhoven. Ta bo potekala sredi prihodnjega meseca, septembra pa bo nato postavljen na ogled tudi na avtomobilskem salonu v Frankfurtu.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja