Najmanjši Miniji odslej na voljo tudi s samodenjimi menjalniki

21. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

Menjalniška avtomatika bo na voljo je v (klasičnem) 3-vratnem Miniju in pa tudi v različici s petimi vrati in Mini Cabriu, rezervirana pa je le za evropski trg.

Avtomatski menjalniki se že lep čas iz večjih avtomobilov širijo tudi v manjše. Dodelani so namreč do te mere, da vozniki tudi pri dinamični vožnji ne čutijo prestavljanj, ki je po drugi strani občutno hitrejše, kot pri avtomobilih z ročnimi menjalniki. Vozniki se pri nakupu novih, tudi manjših avtomobilov vse pogosteje odločajo za doplačilo tisočaka ali dveh in izberejo avtomatski menjalnik. To je očitno ugotovil tudi BMW, lastnik znamke Mini, ki najmanše britanske 'malčke' po novem ponuja tudi z avtomatskim menjalnikom.

Zanimiva je sicer odločitev, da bodo tako opremljeni avtomobili sicer na voljo le v Evropi, ne pa tudi v Ameriki, kjer je tradicija vgrajevanja avtomatskih menjalnikov v osebna vozila precej daljša. Morda se razlog skriva v tem, da je Mini s to potezo želel avto narediti še bolj odziven in zabaven na ovinkastih cestah, ki jih je na tej strani Atlantika precej več. 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko naj bi namreč omogočal hitro menjavo prestav brez izgube navora, ob enem pa bo povezan z navigacijsko napravo, s pomočjo katere bo že vnaprej lahko predvideval, katera je najbolj primerna prestava na danem odseku.

'Jadranje' - a le, če pogoji na cesti to dopuščajo

Izbira prave prestave pa ne bo odvisna zgolj od navigacijskega sistema, pač pa bo avtomobil spremljal tudi voznikov način vožnje in situacijo na cesti – količino zaviranja in način pospeševanja, obremenitev motorja, hitrost vožnje in pa jasno vozni način. Tovrstno povezovanje sistemov že dlje časa sicer ponujajo tudi drugi avtomobilski proizvajalci, a naj bi ga pri Minijiu še nekoliko dodelali, s čimer naj bi bilo prestavljanje še nekoliko hitrejše in bolj tekoče.

Ena izmed bolj zanimivih lastnosti, ki jih s seboj prinaša povezava med menjalnikom in navigacijskim sistemom je možnost 'jadranja' glede na situacijo v prometu. Sistem, ki ga je prvi pred nekaj leti predstavil Bosch, z namenom zmanjševanja porabe ob razbremenitvi stopalke za plin odklopi motor od menjalnika, a le, če pred vozilom ni prometa ali drugega razloga za zaviranje, v nasprotnem primeru pa avtomobil sam začne zavirati z motorjem.

Novi menjalnik se v ponudbi manjpih Minijevih modelov pridružuje 6-stopenjskemu ročnemu menjalniku, zanj pa bo potrebno doplačati malenkost nad 1.800 evri.

Jure Šujica
Foto: BMW