Na berlinskem letališču preizkušajo Opla na gorivne celice

19. 12. 2011
Deli
Na berlinskem letališču preizkušajo Opla na gorivne celice

Na letališču Brandenburg v Berlinu (BER) deluje prvi bencinski servis, na katerem je mogoče točiti tudi 'zeleni' vodik.

Opel je dodatno razširil program tržnega preizkušanja vozil na gorivne celice. Podpredsednik Opla zadolžen za odnose z oblastmi Volker Hoff je namreč družbi Berlin Airports, ki upravlja berlinska letališča, predal v uporabo vozilo HydroGen4: "Z vozilom brez izpustov, s pogonskim sklopom na vodik, bomo prišli do novih, dragocenih spoznanj za vsakdanjo uporabo te futuristične tehnologije, ki nastaja v okviru sodelovanja Clean Energy Partnership (CEP). BER je idealen partner, saj ima na svetu prvi CO2 nevtralen bencinski servis. Družba Total ponuja na njem tudi zeleni vodik družbe Enertrag, pridobljen iz vetrne energije. Družbi sta prav tako vključeni v naš program tržnega preizkušanja. Tako smo s tem, ko smo podpisali sporazum o sodelovanju z novim partnerjem BER, zaključili krog trajnostne mobilnosti."

Generalni direktor družbe BBI, ki upravlja berlinska letališča, dr. Manfred A. Körteng, pravi da sta učinkovita raba energije in trajnostni razvoj okoljska cilja berlinskih letališč. "Zadali smo si cilj, po katerem bi novo letališče Berlin Brandenburg postalo najmodernejše v Evropi, z vodilno vlogo pri zaščiti okolja in naravnih virov. To velja tudi za pogonske sklope vozil voznega parka letališča. Sodelovanje z Oplom in preizkušanje HydroGen4, vozila na vodik v daljšem časovnem obdobju, nam ponuja možnost, da preizkusimo skladnost te sodobne, okolju prijazne tehnologije, z vsakdanjim delovanjem letališča."

Opel HydroGen4 je trenutno najsodobnejše vozilo, ki nastalo v okviru Oplove in General Motorsove, raziskovalno razvojne dejavnosti na področju gorivnih celic. Ima 440 zaporedno povezanih gorivnih celic, v katerih nastaja električna energija za pogon sinhronskega električnega motorja. Motor z največjo močjo 73 kW (100 KM) zagotavlja vozilu pospešek od nič do 100 km/h v dvanajstih sekundah in najvišjo hitrost 160 km/h. V tri posode iz ogljikovih vlaken pod visokim tlakom je mogoče pretočiti do 4,2 kg vodika. To zagotavlja vozilo 320 kilometrov dosega. Za polnjenje posode z vodikom, pod tlakom 700 barov, so potrebne le tri minute. Opel je bil ena izmed vodilnih družb pri razvoju tovrstne tehnologije polnjenja in hranjenja vodika.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja