Prihaja nova generacija najbolj priljubljenega Mercedesa zadnjih let in to je ...

 ... GLC. Tretjo generacijo so ravnokar ponosno predstavili javnosti. Kako tudi ne, ko pa gre za najbolje prodajanega Mercedesa v zadnjih dveh letih.

Zdaj je ta kompaktni model, ki v svoji zadnji generaciji sploh ni več tako zelo komapkten, saj meri kar 4,72 metra, tudi najbolj dinamičen SUV pri Mercedesu. Inženirji so ga namreč korenito predelali, poleg dodatnih šestih centiemtrov v dolžino ima daljše tudi medosje (15 mm), je celo malenkost nižji, s širšim kolotekom, predvsem pa  zmogljivejši na cesti. In na terenu, saj GLC želi biti tudi pravi pravcati terenec.

S serijskim stalnim 4Matic štirikolesnim pogonom (in razmerjem 45:55 med prednjo in zadnjo osjo), pa natančnim vodenjem koles s štirivodilno premo spredaj in večvodilno zadaj. In kar za 70 litrov večjim prtljažnikom (zdaj 620 litrov).

Zmogljiv tudi izven utrjenih cest

Za tiste, ki želijo na terenu še več, pri Mercedesu ponujajo še poseben paket, ki dvigne oddaljenost od tal (20 mm), sicer pa je mogoče GLC-ja opremiti tudi z zračnim vzmetenjem in prilagodljivim blaženjem, s čimer je mogoče v Off Road načinu dvongiti oddaljnsot od tal za dodanih 50 mm, vozniku je v pomoč poseben Off Road pogled na digititaliziranih merilnikih z dodatnimi inforamcijami (12,3 palca, osrednji zaslon 11,9 palca), poleg tega pa je nov še pogled 'skozi' pokrov motorja.

To simulira kamera, ki gleda pred avto, da je moč laže in varneje prevoziti ovire. Sicer pa menda ni trba posebaj poudarjati, da je novi GLC nabit z varnostno-asistenčno tehnologijo, zravne pa je tudi izboljšan MBUX sistem z digitalnim asistentom, ki ga vonzik zbudi s: 'Hey Mercedes', ki se zdaj laže uči govorjene besede in jih tudi laže prepoznava ter upravlja informacijsko zabavni sistem.

Na voljo tudi krmiljena zadnja prema

Sicer pa je to zdaj mogoče bolj enostavno ne samo zaradi podvozja, pač pa tudi zaradi opcijske krmiljene zadnje preme, ki zasukne kolesa v- ali proti smeri vožnje, odvisno od hitrosti (do 60 km/h v nasprotni smeri od prednjih koles) in tako navidezno zmanjša medosno razdaljo in s tem seveda poveča okretnost ter skrajša obračalni krog (na borih 10,8 metra).

Seveda pa to pomeni tudi več stabilnsoti pri bolj dinamični, hitrejši vožnji. in tudi v tem poglavju je novi GLC boljši. Ne le zaradi temeljitega vpetja in opcijskega zračnega vzmetenja, pač pa tudi zaradi serijskih blažilcev, kjer ventili v njih delujejo v odvisnosti od nihanja (pri hitrejem nihaju nekoliko otrdijo). 

Vsi pogonski stroji so elektrificirani

Tudi pogonski storji govorijo v prid dinamiki. V tem trenutku gre za šest štirivaljnikov, vsi pa so elektrificirani - nekateri so blagi (MHEV), nekateri pa priključni hibridi (PHEV). Vsi pa delujejo s pomočjo prenovljenega 9G samodejnega menjanika. Trije šibkejši so blagi hibridi s 48 V sistemom in jermenskim zagonskim alternatorjem, ki štirivaljniku pri nizkih vrtljajih pomaga s 17 kW moči in 200 Nm navora.

Dvolitrski motorji serije 654 zmorejo 150 kW (204 KM), 190 kW (258 KM) in 145 kW (197 KM, dizel v 220d). Priključni hibridi so zdaj bistveno sodonejši in zmogljivejši in ponujajo več kot 100 km električnega dosega s pomočjo e-motorja s 100 kW. Bencinski in dizelski štirivlajniki pa ponujajo sistemsko moč 150 kW (204 KM), 185 kW (252 KM) in dizel 145 kW (200 KM). Zagotovo pa se bo tej ponudbi sčasoma pridružil še kak motor, najverjetneje tudi šestvaljnik.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja