Napovedujemo - Dakar 2014

3. 1. 2014
Deli

Pred 18. leti sta se kot prva Slovenca na avanturo podala Miran Stanovnik in Janez Rajgelj. Tokrat doživljamo pravo invazijo iz naše podalpske državice, saj se na Dakar 2014 podajajo ena avtomobilistična posadka in dva motorista.

Puščavskemu lisjaku, Miranu Stanovniku, ki se bo na start najtežje motošportne preizkušnje na svetu podal 18. zapored, se bo pridružil še Simon Marčič. Tridesetletni aktualni prvak prvenstva Alpe-Adria v enduru v kategoriji E1 je nekdanji voznik kolesarskega spusta, sicer pa izkušen enduro voznik, ki ima tudi že nekaj izkušenj z amaterskih relijev po Evropi. V avtomobilu pa se bosta kot druga Slovenca v zgodovini preizkusila Darij Novak in Boštjan Leskovec.

Dakar 2014 se bo začel 5. januarja s startom v argentinskem mestu Rosario in končal 18. januarja v mestu Valparaiso, ki leži na obali Pacifika v Čilu. Dan počitka bo 11. januarja v mestu Salta v Argentini.

Kar 13 dolgih in napornih etap bo tekmovalce in spremljevalne ekipe čakalo na prostranstvih Argentine, Bolivije in Čila. Druga najdaljša etapa na dirki bo kar uvodna od Rosaria do San Luisa, ki bo v skupni dolžini merila 809 kilometrov, kar pomeni, da organizatorji nameravajo že takoj na začetku nastaviti peklenski tempo. Najdaljšo dnevno razdaljo bodo morali prevoziti v peti etapi, ko je na sporedu kar 911 kilometrov, ki bodo uničujoči prav za motoriste, saj njihovi motorji ne presegajo več kot 450 kubičnih centimetrov delovne prostornine. Če govorimo o uvajanju 'downsizing' motorjev, ima dakarski reli tu pionirsko vlogo. Kdor bo preživel to etapo, bo moral zdržati še napornih 464 kilometrov do dneva počitka, ko je tudi čas, da se zamenja motor ali naredi 'generalka'.

Zaradi različnih tras, po katerih bodo vozili motoristi in vozniki štirikolesnikov, bo skupna dolžina njihove dirke malenkost krajša. Motoristični Dakar bo tako dolg 8.734 kilometrov, od tega bo 5.228 kilometrov hitrostnih preizkušenj in 3.506 kilometrov transferja. Najdaljšo pot bodo prevozili avtomobilisti, njihov Dakar bo v skupno dolžino meril 9.374 kilometrov, od tega bo 5.522 kilometrov hitrostnih preizkušenj in 3.852 kilometrov transferja. Tovornjaki bodo vozili po isti trasi kot avtomobili, razlika bo minimalna in bodo izpustili le nekaj ozkih in težko prehodnih odsekov. Tako bo njihov reli dolg 9.188 kilometrov, od tega bodo prevozili 5.212 kilometrov hitrostnih preizkušenj in 3.976 kilometrov transferja.

Motocikli: Boj titanov

Dakarska slava je ponovno zadišala Hondi, ki se je napada na to lovoriko lotila po japonsko natančno, sistematično in predvsem z bajnim proračunom in angažiranostjo mističnega motošportnega oddelka HRC. Pet motociklov bodo skozi puščave Južne Amerike vodili trije člani uradne HRC-ekipe: Helder Rodrigues, Sam Sunderland in Javier Pizzolito. Svetovni prvak Paulo Goncalves in mladi ter strupeno hitri Juan 'bang-bang' Barreda pa bosta vozila v okviru ekipe Monster energy Speedbrain. Popolnoma nasprotno strategijo so ubrali pri drugem gigantu iz dežele vzhajajočega sonca. Yamaha vse stavi na enega voznika, na aktualnega prvaka in petkratnega zmagovalca Cyrila Despresa. Ta bo z lahkim in močnim motociklom naskakoval zmago po vzoru Stephana Peterhansla, ki je zmagoval v 90. letih in je s sedmimi zmagami še vedno najuspešnejši motorist, s skupnimi 11 zmagami, če upoštevamo še avtomobilistične dosežke, pa zasluženo nosi naziv gospod Dakar.

Dobro etapno uvrstitev lahko pričakujemo tudi od ekip Sherco, Beta in Gas Gas, a v resnici bo najtrši oreh močna in izjemno uspešna ekipa KTM. Avstrijci se postavljajo z izjemnim dosežkom, saj so nepremagljivi vse od leta 2001. KTM se je ob napadu Honde številčno okrepil, v tovarniški ekipi so tako Marc Coma, Ruben Faria, Francisco Chaleco Lopez in Jordi Viladoms.

Avtomobili: Kdo lahko ustavi Minije?

Ekipa Monster Energy Mini X-Raid je na papirju najmočnejša. Avtomobil, ki ga pripravljajo pri Magna Steyrju, poganja trilitrski turbodizel s 307 'konji' in kar 700 Nm navora. 1.900 kilogramov težko zverino s 360-litrsko posodo za gorivo požene do 178 km/h. Poleg tega imajo Stephana Peterhansla, ki je hiter in zanesljiv, predvsem pa je z 11 zmagami vajen najtežjih izzivov. Vedno blesti na najzahtevnejših etapah in tam naredi največjo razliko pred zasledovalci. Ko vsem začenjajo pojenjati moči, Peterhansel še doda plin. Hitri in z možnostjo za zmago so tudi drugi člani ekipe: Nani Roma, Krzystof Holowczyc (aktualni svetovni prvak v vztrajnostnih relijih) in Orlando Terranova. Za različno obarvane Minije bomo lahko navijali tudi Slovenci, saj so jim pri Akrapoviču izdelali popolnoma nove, inovativne izpušne sisteme za najskrajnejše zahteve dirke. V zadnji minuti se je ekipi pridružil Naser Al Atijah, za katerega potihoma pravijo, da bo nasledil Peterhansla, ko se bo ta naveličal zmag v avtomobilih (morda se seli med voznike tovornjakov, saj mu tu še manjka kakšna zmaga). Katarec, ki se pohvali tudi z bronasto medaljo z olimpijskih iger v skeetu (streljanje glinastih golobov), je že okusil slast zmage pred dvema letoma v Volkswagnovem Touaregu in je po lanski smoli z Buggyjem končal projekt sredi poletja. No, v buggyja s pogonom le na zadnji par koles pa še vedno verjame 'el matador' Carlos Sainz, ki od maja pomaga pri razvoju najbolj konkurenčnega Red Bull SMG buggyja s 700 'konji' in 680 Nm navora ter majhno težo (le 1.400 kilogramov) in velikim gibom vzmetenja (450 mm). Sainz pravi, da bo lahko blestel na skalnatem in hitrem terenu ter čez sipine.

Tihi favorit za zmago je tudi Giniel DeVilliers s prototipno Toyoto Hilux, predlani je bil tretji, lani drugi in letos je cilj jasen, najvišja stopnica! Pri tem mu bo pomagala tudi klimatska naprava, ki so jo vgradili v avtomobil in je pravzaprav redkost med dakarskimi dirkalniki. Z zelo podobnim avtomobilom bo izboljšanje svojega 15. mesta naskakoval nekdanji skakalec Adam Malyzs. Kaj lahko pričakujemo od Robyja Gordona? Veliko atraktivnosti, a verjetno v boj za sam vrh ne bo posegel.

Slovenci

Letošnji Dakar bo za Mirana Stanovnika že 18. po vrsti in med brskanjem po arhivu smo našli tudi zapisan stavek: »Trdno sem odločen, da se ne bom več podal na tovrstne avanture, ki pa vsekakor niso le to, ampak ima zame vsaka veliko globlji pomen.« Miran je v tem času zgradil izjemno zgodbo, ki se kaže tudi v tem, da je nekakšen tihi član KTM-ove tovarniške ekipe. Kot smo že pisali, je pomagal pri razvoju obeh dirkalnikov zadnje generacije. Čeprav je uradno tovarniških motociklov le pet, si z Miranovim motociklom deli kar nekaj skupnih sestavnih delov. Tako ne bodite presenečeni, če se bo Miran ustavil ob Marcu Comi, če bi ta imel tehnične težave. »Predvsem bom lahko vozil hitro in varneje, saj je vzmetenje skoraj enako kot na tovarniških motociklih,« je v svojem komentarju zaupal puščavski lisjak.

Simon Marčič, ki se pri svojih 30 letih podaja na nove terene, od dirke predvsem pričakuje nepozabno izkušnjo, z največjo nestrpnostjo pa se veseli etap, kjer bodo prevladovale sipine. Izkušnje je gradil letos poleti v Argentini, kjer je prijatelje domačine učil skokov, oni pa njega vožnje po pesku. »Nekaj živčnosti je seveda prisotne, saj je še kakšna malenkost, ki jo moram postoriti, malo me skrbi tudi rama, ki je še dokaj sveža po operaciji, sicer pa v resnici komaj čakam. Miran mi je s svojimi izkušnjami in poznanstvi ogromno pomagal, za kar sem mu tudi zelo hvaležen. Upam, da prideva do konca in se bomo lahko skupaj veselili uspehov.«

Prvič, odkar je dirka v Južni Ameriki, se bo na start podala avtomobilistična posadka. Darij in Boštjan sta že izkušena puščavska mačka, ki sta do zdaj odpeljala pet amaterskih relijev v Afriki in Evropi. »Prvi cilj je seveda priti do konca, pomembno bo, da na uvodnih treh etapah drživa stik z glavnino, potem ko pridejo sipinske etape, pa lahko računam tudi na boljši rezultat, saj mi vožnja po pesku ustreza. Na Amaroku smo postorili vse, kar smo lahko, in je maksimalno pripravljen, kolikor nam dopuščajo možnosti,« je svoje načrte sklenil Darij Novak, sicer velik avanturist, ki je Dakar že prevozil. Dvakrat v Afriki in enkrat v Južni Ameriki, sicer kot del spremljevalne ekipe. Za nemoteno delovanje Volkswagnovega Amaroka bo skrbel tudi izkušen reli voznik Alex Humar, ki bo vozil spremljevalni avtomobil in bo imel vlogo vodje spremljevalne ekipe.

Avanturo pogumnih Slovencev boste lahko ekskluzivno spremljali tudi na Facebook strani Avto magazina in na spletnih straneh Avto magazina in Moto magazina.

Etape: Dakar 2014