Takole v japonski tovarni električni Leaf samostojno prevaža prikolice (video)

5. 12. 2016
Deli

Nissan v okviru strategije Intelligent Mobility Vision v svoji japonski tovarni Oppama preskuša avtomobile za avtonomno vleko prikolic, s katerimi izdelane avtomobile prevažajo od zaključka tekočega traku do industrijskega pomola za nalaganj na ladje.

V nasprotju s klasičnimi prometnimi sredstvi za prevoze po tovarnah brez človeške posadke, ki običajno zahtevajo vgradnjo tirov in zahtevno upravljanje, novi sistem deluje s pomočjo električnega Nissana Leafa, v katerega so vgradili tehnologije za samostojno vožnjo in jih z njegovo pomočjo v razmeroma predvidljivem okolju tovarne tudi preskušajo.

Vlečne Leafe so opremili z vrsto kamer in laserskih skenerjev, ki zaznavajo oznake na podlagi, značilnosti okolja in morebitne ovire. Avtomobilski sistem podatke primerja z digitalnim zemljevidom in tako izračuna lastno lokacijo, s pomočjo katere se avtonomno orientira na poti z ene lokacije na drugo. Vozi v okviru omejitev hitrosti in se, če zazna oviro na poti, tudi ustavi. Ko je pot prosta, spet spelje in nadaljuje vožnjo. Operaterji v tovarni lahko vožnjo avtomobilov prilagajajo tudi trenutnim potrebam v proizvodnji. Vsi vlečni avtomobili so povezani tudi s središčem za nadzor prometa v tovarni, kjer spremljajo njihovo lokacijo, hitrost, operativni status in stanje baterije. Če se na križišču denimo srečata dva avtonomna avtomobila, sistem določi, kateri bo imel prednost, v sili pa oba tudi ustavi.

Odkar so v Oppami pred dobrim letom začeli preskušati avtonomne avtomobile za vleko prikolic, so ti opravili okrog 1.600 poti in zagotovili dragocene podatke za nadaljnji razvoj sistemov za avtonomno vožnjo. Inženirji so na njihovi osnovi izpopolnili tudi varnostne sisteme za ravnanje v nepredvidljivih okoliščinah, prav tako pa so dobili tudi izkušnje v avtonomni vožnji v dežju in mraku.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"