Novi Avto magazin: primerjalni test sedmih malih križancev, razkrivamo Fiat 124 Spider, test BMW i3

9. 7. 2015
Deli

V novem Avto magazinu smo najnovejši Mazdi CX-3 dali ob bok kar šest tekmecev, to so Citroën C4 Cactus, Fiat 500X, Opel Mokko, Peugeot 2008, Renault Captur in Suzuki Vitaro. Kateri je po vašem mnenju zmagovalec? Razkrivamo Fiata 124 Spiderja, ki bo nastal v sodelovanju z Mazdo, na velikem testu pa smo imeli električnega BMW-ja i3.

Novi Fiat 124 Spider so vohunski fotografi pred kratkim tudi končno dobili pred objektive v okolici Detroita. Slike močno zakrinkanega prototipa, pri katerem je že videti, da gre za dokončani primerek, so obšle svet, a načrti ameriško-italijanskega FCA kljub temu še niso povsem razkriti. Še zdaj namreč ni znano, ali bo 124 Spider prvič javnosti predstavljen na septembrski avtomobilski razstavi v Frankfurtu ali na novembrski v Los Angelesu. Za sedanjo usmeritev FCA bi bilo vsekakor prej pričakovati, da bodo sejem najnovejših evropskih novosti v Frankfurtu kar izpustili. Pravi trg za Fiat 124 Spider je namreč Kalifornija in druge toplejše države ZDA. Tam obupani novi Fiatovi trgovci od matične znamke zahtevajo več novosti, saj prodaja dosedanjih dveh modelov, 500 in 500L, ne gre tako dobro, kot je obljubljal Marchionne. Nekoliko bolje glede povpraševanja kaže zadnji novosti, Fiatu 500X. A uspeh znamk na ameriškem trgu je v marsičem odvisen od redno prihajajočih novih modelov. Razkrivamo.

Uradno ime priključnohibridnega X5 je xDrive40e. Tako po zmogljivostih kot po ceni se 40e postavlja povsem ob bok 40d in ta je s prihodom 40e v resnici postal odveč. Tehnologija pod kožo je takšna, kot bi tudi pričakovali: dvolitrski turbobencinski motor in elektromotor, integriran v menjalnik. Bencinski motor zmore 245, elektromotor pa 113 'konjev', skupna sistemska moč, ki je na voljo vozniku pri do konca pritisnjeni stopalki za plin, pa je 313 'konjev'. Tako motoriziran X5 je lahko odločno hiter, tudi na avtocesti, ob tem pa je poraba še vedno ugodna: normna je 3,3 litra, realno pa se, če avtomobil uporabljate tudi za daljše in hitrejše vožnje, približa porabi enako zmogljivega dizla. Prednost 40e je seveda najbolj opazna tam, kjer avtomobili v resnici preživijo največ časa: ob krajših vsakdanjih vožnjah. Če ga polnite redno, je tu lahko poraba bencina okrogla ničla. Vozili smo.

Pred nedavnim smo se udeležili svetovne premiere, zdaj pa smo že lahko sami preizkusili vse različice tega paradnega konja Volkswagnovega oddelka gospodarskih vozil. No ja, skoraj vse, kajti Transporterja, predelanega v rešilca, nam ni uspelo dobiti za krog. Ponovimo na kratko. Osnovna zamisel ostaja enaka: tudi šesta generacija tega Volkswagnovega dostavnika prihaja v treh namenskih različicah: Transporter (kombi, furgon in pick up), Multivan in Caravelle. Tudi oblikovne revolucije nismo pričakovali, saj je namembnost nekako porinjena v ospredje. Kljub temu je novi razred T doživel osvežitev v obliki ostrejših robov, prenovljenih luči v LED-tehnologiji in novih platišč. Zagotovo vam tudi ni ušla informacija, da bodo karoserijo novega Multivana odeli v dve barvi, v spomin na legendarnega hipijevskega Bullija. Nas in še marsikoga ob cesti, ki je prepoznal podobnost s predhodnikom, je navdušil. Vozili smo.

Nova generacija razreda A v sebi združuje športni in udobni značaj, med obema pa prehaja s preprostim pritiskom na stikalo. S pomočjo stikala Dynamic Select namreč voznik izbira vozne programe, delovanje vmesnika pa pride do izraza predvsem v kombinaciji s prilagodljivimi blažilniki Adaptive Damping System. V povezavi z njim je Daimler pripravil tehnično delavnico v svojem razvojnem središču v Stuttgartu, kjer so poudarili pomen simulatorjev v zgodnjem razvoju podvozja prenovljenega Mercedesa-Benza razreda A. Inženirji so namreč v simulator vožnje naložili podatke, ki so jih testni vozniki zbrali na različnih resničnih cestnih odsekih, ter zgodnje podatke o podvozju, potem pa so z njim izvajali virtualne testne vožnje. Z digitalnimi prototipi so večino težav rešili, še preden je na ceste zapeljal prvi pravi prototipni avtomobil. Tehnika.

Vsako leto (od leta 1997) eno avtomobilsko znamko doleti posebna čast, da je lahko neke vrste sponzor dogodka Goodwood Festival of Speed, v zameno pa ji priznani oblikovalec Gerry Judah nameni posebno skulpturo, ki krasi osrednji del prizorišča. Letošnja Mazdina je bila veličastna ‒ v nebo se je dvigovala 36 metrov visoka jeklena konstrukcija, težka 120 ton, na vrhu pa sta kraljevala dva dirkalnika: legendarna zmagovalka LeMansa Mazda 787B in Mazda LM55 Vision Gran Turismo, študija, narejena za najbolj znano avtomobilsko igrico Gran Turismo. Reportaža.

Nekoč smo jim rekli športni ali mehki terenci, danes jim pravimo križanci. Primerjali smo sedem najbolj vročih predstavnikov mestnih križancev, ki se veliko bolje počutijo v betonski džungli kot na makadamski cesti ali blatnem poligonu. Skupaj s hrvaškimi kolegi iz revije Auto motor i sport smo zbrali skupaj najnovejšo Mazdo CX-3, Suzuki Vitaro in Fiat 500X ter jim postavili ob bok visoko merilo v obliki Citroëna C4 Cactusa, Peugeota 2008, Renaulta Capturja in Opla Mokke. Vsi so imeli pod motornimi pokrovi turbodizelske motorje, le Mazda je bila edini predstavnik bencinskih različic. Nič hudega, za prvi vtis bo tudi to dobro. Primerjalni test.

Beemvejev malček i3 je bil opremljen z vrhunskim zvočnim sistemom znamke Harman/Kardon. Prižgal ga nisem. Najbrž dela dobro. Pogosto se zgodi, da se prijatelji, znanci, sorodniki ali sosedje navdušujejo nad kakšnim testnim avtom, ko je v mojih rokah. Ni pa se mi še zgodilo, da bi bil sam tako navdušen nad avtom in bi iskal koga, ki bi mu prenesel to navdušenje. V času testnega termina sem našel nekaj iskric, s katerimi sem si popestril prav vsako vožnjo s tem avtom. Prva stvar je zagotovo tišina. Človek bi najprej pomisli, da je odsotnost klasičnega motorja na notranje zgorevanje in posledično pripadajočega trušča dobrodošla zaradi tega, da bi lahko užival v dobrem ozvočenju. Ampak ne, enostavno je najlepše poslušati tišino. Okej, malce je slišati tiho brenčanje elektromotorja, ampak ker nismo zasičeni s tem zvokom, ga je prijetno zaznavati v ozadju. Veste, kaj je še bolj zabavno? Spustiti steklo, se peljati skozi mesto in poslušati mimoidoče. Najpogosteje je slišati: »Poglej, ta je pa na elektriko.« Vse se sliši, vam povem! Test.

Na letošnjem tretjem reliju za državno prvenstvo je morala dirkaška tehnika premagati kar tri 'sovražnike': ambiciozne dirkače, zahtevne ceste v okolici Železnikov in vročino. Toda tudi to ni zmotilo Renaulta Clia R3T, ki je posadko, Aleksa Humarja in Florjana Rusa, zopet suvereno pripeljala do cilja – in to na prvo mesto! Šport.

Novi Avto magazin 15/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 16/2015, izide 23. julija 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel