Novi Avto Magazin: testa Honde HR-V in VW Golfa Alltracka, vozili smo Kawasaki ZX-10R Ninja, vse ženevske novosti

17. 3. 2016
Deli

V novem Avto magazinu predstavljamo najbolj vroče novosti Ženeve, hkrati pa ponujamo še zakulisno dogajanje in številne intervjuje. Testirali smo Hondo HR-V, se razveselili snega zaradi Volkswagna Golfa Varianta Alltrack 2.0 TDI (180) DSG 4Motion, po dirkališču Yas Marina v Abu Dabiju pa smo preskušali meje Kawasakija ZX-10R Ninja. Ne spreglejte testa aktualnih letnih gum in 12-stranske priloge, kjer boste izvedeli vse o letošnjem prvenstvu MotoGP!

Subaru je jeseni v Evropi predstavil novi model Levorg, del njegove modelne prenove pa sta tudi XV in Forester, ki so ju med drugim oblikovno uskladili z Levorgom in drugimi novejšimi modeli.
Osvežitev XV se pozna tako zunaj kot znotraj. Spremembe zunanjosti so se odrazile predvsem na prednjem odbijaču z nekoliko preoblikovanim vodilnim robom in drugačnimi meglenkami z okvirji v obliki črke L v kromu ter maski hladilnika z bolj izrazito vodoravno letvijo in mrežasto strukturo. Drugačne so tudi zadnje luči s prozornimi pokrovi in LED-tehniko. Nekaj sprememb so namenili tudi velikemu krilcu na zadku, z LED-svetilkami pa je opremljena tudi tretja zavorna luč.
Pod razširjenimi vdolbinami s plastičnimi zaščitnimi oblogami so na voljo nova 17-palčna kolesna platišča v kombinaciji črnega laka in brušenega aluminija ter bolj športnega videza kot doslej. Razširili pa so tudi paleto barv z dvema novima ekskluzivnima modrima barvama: hyper blue in dark blue pearl.
Če je Subaru XV še novinec, je Forester veteran, ki nastopa že v četrti generaciji. Kot pravijo pri Subaruju, je bil njegovo bistvo vedno slogan Stori vse, pridi povsod. Z novim modelnim letom so mu dodali še slogan Osvajalec. Trden, zanesljiv in deloven SUV, s katerim poudarjajo njegovo robustno zasnovo. Vozili smo.

Le malo je bilo tokrat tistih modelov, ki jih razstavljavci avtomobilskega salona v Ženevi niso najavili že vnaprej. Načini predstavljanja se v sedanjem času internetne vsepredstavnosti in odprtosti pač spreminjajo, pogosti primeri, ko niti običajne prve fotografije ne morejo ostati skrivnost do uradno določenega trenutka, so onemogočili presenečenja, kakršna so si na ženevskem parketu lahko omislili še pred kakšnimi petimi ali desetimi leti. Toda ujeli smo tudi zvezde salona, ki so ostale prikrite do zadnjega trenutka. Reportaža.

Sredina marca je čas, ko na svojih avtomobilih lahko zimske gume nadomestimo z letnimi, če nam vremenske razmere to seveda dopuščajo. Ob nakupu novih letnih gum se marsikdo vpraša, katere naj izbere in ali se naj pri tem ozira le na ceno. Pri AMZS-ju so v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi, kot so nemški ADAC, avstrijski OAMTC in švicarski TCS, prav zato tudi letos opravili test letnih gum z merami 185/65 R 15 H in 225/45 R 17 Y, ki so na avtomobilih precej pogoste. S prvimi so namreč največkrat opremljeni majhni avtomobili in nekateri avtomobili spodnjega srednjega razreda, druge pa se največkrat znajdejo na avtomobilih srednjega razreda. Aktualno.

Razred manjših (a v resnici ne ta ko zelo majhnih) križancev se nezadržno širi in eden najnovejših konkurentov v njem je Honda HR-V. Ime HR-V ima pri Hondi kar nekaj zgodovine. Prva je namreč na ceste zapeljala že leta 1999 in že takrat je bila v resnici to, kar so zdaj tako priljubljeni križanci, in že takrat je bila manjši brat večjega CR-V-ja, vključno s štirikolesnim pogonom, ki ga je dobila od njega. Omisliti si jo je bilo mogoče tudi s tremi vrati. Prvo lastnost novi HR-V, ki je na ceste zapeljal slabo desetletje, potem ko se je poslovil prvi, ima, druge ne več. To niti ni presenetljivo, saj je HR-V precej zrasel in se lahko po velikosti mirno primerja z originalnim CR-V. Test.

Če iščete karavan nižjega srednjega razreda s štirikolesnim pogonom, je Golf Variant pri vrhu lestvice možnih kandidatov – če seveda ne iščete kombinacije štirikolesnega pogona in avtomatike. V tem primeru boste morali namreč pogledati pod oznako Alltrack, saj klasični Golf Variant te kombinacije nima. Alltrack? Seveda, 'malo bolj terenski' Golf Variant s štirikolesnim pogonom 4Motion. Bistvo Alltracka je seveda malce večja (za 2 centimetra) oddaljenost trebuha avtomobila od tal, ki na asfaltu ne povzroča opazneje slabše lege na cesti ali pretiranega nagibanja karoserije, se pa na makadamu in kolovozih še kako pozna. Kratki test.

Steza Yas Marina v Abu Dabiju, kjer se vsako leto merijo dirkači Formule 1, ponoči sije pod močnimi reflektorji. Kot tipično dirkališče za avtomobilske dirke ima zato nadpovprečno veliko kratkih zavojev in šikan ter zelo dolge ravnine. Lahko bi rekel, da je to odličen teren za preizkus vseh novosti, ki jih ponuja nova Kawasakijeva desetica. Kajti nekoliko zahrbtna podlaga, ki jo začini še puščavski pesek, ki ga nanese v pore asfalta, in minimalne izletne cone do neke mere pomenijo tudi nepredvidljive pogoje na cesti. Kawasaki po vseh naslovih v razredu Superbike iz zadnjih let seveda ni potreboval drastičnih sprememb, a ker govorimo o prestižu, o tehnološkem napredku in Japoncih, ki jim visoka tehnologija pomeni ogromno, je povsem jasno, da inženirji niso dobili dodatnih prostih dni, ampak so po navodilih prvaka Jonathana Rea in Toma Sykesa zavihali rokave in skonstruirali novo generacijo litrskega superšportnika, ki je, kot smo videli na uvodni dirki v Avstraliji, dosegel popoln uspeh. Vozili smo.

Razred MotoGP bo v sezoni 2016 igral po novih pravilih. Res, večina jih je bila predstavljena v lanski sezoni, FIM pa jih je v celoti uradno predstavil šele januarja. Kaj torej skrivajo pravila, ki naj bi po zagotovilu odgovornih skrbela za večjo izenačenost, 'obvladljive' stroške, bila pa naj bi postavljena za daljši čas in jih menda ne bo treba menjati pred vsako sezono? Priloga.

Novi Avto magazin 07/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 08/2016, izide 31. marca 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja