Vodik kot najčistejša oblika pogonske energije? Britansko podjetje bi rešilo dve muhi na en mah

1. 2. 2022 | Jure Šujica
Deli

Odpadna plastika bi v prihodnje lahko postala precej bolj vredna in zaželena, za projekt se že zanima Mitsubishi.

Izpušni plini, ki nastajajo kot posledica zgorevanja fosilnega goriva – lahko je govora o bencinu, dizlu, ali pa tudi premogu (ki ga nenazadnje uporabljajo termo elektrarne za proizvodnjo elektrike) – so ena izmed največjih ekoloških težav, s katerimi se ukvarja gospodarstvo in svet. Druga težava so milijoni ton različnih odpadkov, predvsem plastike, ki letno polnijo oceane in (bolj ali manj urejene) deponije po vsem svetu.

Preberite še: E-goriva - Rešitev ali le slepa ulica?

Vsaj delno rešitev številni vidijo v elektrifikaciji avtomobilov, nekateri pa tudi v vodiku. Prav vodik kot pogonsko sredstvo pa bi po mnenju britanskega podjetja Powerhouse Energy Group lahko rešil obe zgoraj omenjeni težavi. Vodik, za katerega velja, da je proizvodnja relativno draga bi namreč lahko v prihodnje pridobivali iz odpadne embalaže.

Po podatkih podjetja Hydrogen Utopia International (HUI) namreč na zemlji vsako leto nastane okrog 368 milijonov plastičnih izdelkov, le ena desetina omenjene plastike pa je nato reciklirane. Ob tem opozarjajo na dejstvo, da naj bi se količina plastike do leta 2030 podvojila, do leta 2050 pa povečala za faktor pet, kar pomeni, da bo upravljanje s plastiko postal vse večji globalni izziv.

Pri Powerhouse Energy Group ob tem, menijo, da je potrebno, kjer je to mogoče, plastiko reciklirati, kar pa je v večini primerov, še posebej, ko gre za plastiko, 'onesnaženo' z drugimi snovmi nemogoče. V ta namen so razvili proces, v katerem odpadno plastiko izpostavijo visokim temperaturam, okrog 1.000 stopinj Celzija, a brez prisotnosti kisika. Plastika se zato po besedah PEG utekočini, nato uplini, z oksidacijo pa nato nastane sinetični plin, ki vsebuje ogljikov monoksid, ogljikov dioksid, metan in vodik.

Le še peščica odpadkov

Iz omenjenega sintetičnega plina, ki sicer lahko služi kot vir goriva nato izločijo vodik, ki bi ga lahko uporabljali kot pogonsko sredstvo v avtomobilih. Ob tem sicer še vedno ostane nekaj odpadnega materiala (ki nastane tudi zaradi nečistoč v plastiki), a naj bi ta znašal le med pet in deset odstotki začetne mase 'surovine'.

Prva tovarna za predelavo plastike v vodik naj bi nastala na Poljskem, zanimanje za omenjeno tehnologijo pa so že pokazali pri japonskem Mitsubishi Heavy Industries. Podjetji sta namreč pred kratkim podpisali pogodbo o enoletnem sodelovanju, v tem času pa bo japonsko podjetje preučilo tehnologijo in se, tako upajo pri HUI, odločilo za postavitev 'tovarn vodika' tudi na Japonskem.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol