Pri Peugeotu je čas za spremembe, takšni so načrti za prihodnost

Do leta 2038 želi znamka postati ogljično nevtralna in družbeno odgovorna tovarna avtomobilov. Tako je v predstavitvi načrtov te znamke, ki spada pod okvir koncerna Stellantis, povedala šefinja znamke Linda Jackson.

Prve korake v to smer so že naredili, naslednji pa bodo sledili v kratkem. Že letos bo vsak Peugeotov model dobil elektrificirano različico, tako da bodo do leta 2025 imeli povsem električno gnano ponudbo. Do leta 2030 želijo doseči še en cilj, in sicer, da bodo vsi njihovi avtomobili v Evropi prodani z električnim pogonom.

Strategija, ki so jo poimenovali e-lion, ali po domače e-lev, predvideva še, da bodo celoten pristop, ali stanje duha, kot ga označuje Linda Jackson, zajeli v kampanjo 5E (torej 5 e-jev): ekosistem (kjer morajo vozila in njihova proizvodnja zadovoljiti vse ekološke standarde), izkušnjo (v angleščini experience, uporabnik mora izkusiti samo najboljše pri uporabi vozila, od polnjenja do povezljivosti), elektrika (že omenjena agresivna elektrifikacija prodajne palete), učinkovitost (efectivnes, zmanjšanje porabe električnih vozil, pri E-208 na primer na 12,5 kWh na sto kilometrov) ter okolje (enviroment, postati ogljično nevtralna znamka do 2038).

V naslednjih dveh letih bodo predstavili kar pet novih električnih vozil, e-308 kot petvratnik in kot karavan ali SW, E-408, E-3008 in E-5008. Doseg obeh 308 bo okoli 400 kilometrov. Poleg tega prihaja nova Peugeotova hibridna pogonska tehnologija z 48-voltnim sistemom, ki vključuje bencinski motor s 74 ali 100 kilovati in 21 kilovatov močan elektromotor. »Avtomobil segmenta C SUV bo tako polovico časa v mestnem prometu lahko deloval na električni način,« pravijo pri Peugeotu. Pogonski sklop bo namenjen modelom 208, 2008, 308, 3008, 5008 in 408.

V drugi polovici letošnjega leta bodo predstavili električni E-3008 z dosegom do 700 kilometrov in bo na voljo s tremi različnimi električnimi pogonskimi sklopi. To bo tudi njihov prvi avtomobil, ki bo zasnovan na novi platformi STLA. Kmalu mu bo sledil še novi E-5008.

Ob vsem tem se bodo v prihodnje še bolj posvetili tehnologiji baterij, avtomobili bodo morali biti predvsem lažji, bodo pa zaradi električnega pogona lahko povsem drugače zasnovani. Polnilna infrastruktura je tudi eno od zahtevnih poglavij, saj bodo v prihodnje javne polnilne postaje precej bolj »obljudene« in bodo ponujale več kot le polnilnico.

Zavedajo se, da so trenutno električni avtomobili cenovno nedosegljivi velikemu krogu kupcev, stroške materialov in celoten vpliv na okolje pa bodo zmanjševali tudi z izdelavo bolj trpežnih vozil. Povprečna delovna doba njihovih vozil se bo v prihodnje s 15 podaljšala na 25 let.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol