Novih pet najvišjih ocen na preizkusnih trkih - pa tudi dve (pod) povprečni oceni

Najbolje se je na zadnjem preizkusu odrezal Seat Leon s skoraj popolnim izkupičkom točk za varnost voznika.

Novih pet najvišjih ocen na preizkusnih trkih - pa tudi dve (pod) povprečni oceni (foto: Euro NCAP) Euro NCAP
9. 12. 2020

Mednarodni konzorcij EuroNCAP je bile den izmed številnih žrtev epidemije novega virusa. Nenazadnje so bila prva letošnja testiranja opravljena šele v mesecu septembru. A ob koncu leta bera preizkusnih trkov, letos izvedenih ob nekoliko ostrejših kriterijih ocenjevanja vseeno ne bo tako slaba, zahvaljujoč nedavnim testiranjem, v sklopu katerih so preizkusili kar sedem novih avtomobilov. In večina izmed njih se je odrezala odlično.

Pet izmed sedmih vozil je namreč prejelo vseh pet zvezdic, pri čemer pa je najboljšo oceno izmed njih prejel Seat Leon, ki je komisijo navdušil predvsem z zaščito voznika, saj je v tej kategoriji prejel kar 92 odstotkov vseh možnih točk – največ letos, hkrati pa je postal tudi drugi najbolj varen avtomobil izmed vseh preizkušenih v letošnjem letu. Boljši od njega je bil tako le električni Volkswagen ID.3.

Kot rečeno je najvišjo oceno prejelo pet vozil, poleg Leona še njegov 'bratranec', Audi A3, Land Rover Defender, Kia Sorento in pa Isuzu D-Max, pri čemer je komisija vsakokrat preizkušala avtomobile, opremljene z varnostnimi pripomočki, ki s katerimi so vozila serijsko opremljena. Četverica se je na preizkusu odrezala podobno, pri čemer je Audi prejel največ točk za varnost voznika, Isuzu za varnost potnikov, Defender za varnost pešcev, Kia pa za opremljenost z asistenčnimi sistemi.

Primerjave vse lažje

Poleg petih najvišjih ocen pa sta bili ob nedavnih testiranjih podeljeni tudi ena 'štirica' in ena 'trojka'. Prvo je prejela Honda e, drugo pa Hyundai i10. Razloga za nekoliko slabšo oceno pri Hyundaiju se skrivata v dejstvu, da je medenica voznika ob čelnem trku zdrsnila oziroma se 'potopila' pod varnostnim pasom in nekoliko naprej, hkrati pa je omejen tudi nabor asistenčnih sistemov za zaviranje v sili.

»Medsebojna primerjava varnosti vozil je težava, s katero se soočamo že leta, vendar pa smo v letu 2020 razvili preizkusne trke, ki najbolj natančno razkrivajo, kako se avtomobil odreže na tem preizkusu in tako lahko naposled kaznujemo avtomobile, ki se odrežejo podpovprečno. Takšen način ocenjevanja varnosti je prvi na tem področju in bi posledično moral pripeljati k boljšemu ter bolj primerljivim rezultatom v prihodnosti,« je dejal generalni sekretar Euro NCAP, Michiel van Ratingen.