Novo ime, uspešno leto: Goodyear Dunlop Sava Tyres

15. 6. 2012
Deli

Goodyear Dunlop Sava Tyres (GDST), kot se podjetje po novem imenuje, je na področju, kjer deluje, leto 2011 zaključilo uspešno – s štiriodstotnim porastom (glede na 2010) prodaje gum ter z 19-odstotnim porastom prihodka od prodaje, kar so sklenili s 14.141 zaposlenimi.

Slika je podobna tisti od koncerna Goodyear, čeravno obeti na kratki rok (predvsem recesija, a tudi pričakovan dvig cene surovin) niso najbolj svetli; na dolgi rok pa vseeno pričakujejo porast prodaje in prihodka tako na lokalni kot na globalni ravni.

Eden pomembnejših letošnjih izzivov kranjskega podjetja je uvedba informacijskih nalepk, o katerih smo tudi v Avto magazinu že precej pisali, znova pa opozarjajo na nekaj pomembnih dejstev. Prvič, da nalepke prikazujejo le tri kriterije, na neodvisnih testih gum jih merijo 15, pri razvoju pa jih upoštevajo kar 50. Drugič, da nalepka ne upošteva nobenega od 'zimskih' kriterijev, uvaja pa se prav v času (novembra letos), ko bodo ljudje kupovali zimske gume. In tretjič, da zdaj še ne obstaja institucija za nadzor pravilnosti oziroma kršitev predpisov o teh nalepkah, pa tudi če bi obstajala, za kršitve še ni predvidenih nobenih kazni. Torej pozor.

Pri Goodyearu so že razvili dve gumi 'AA' (Goodyear EfficientGrip AA Edition in Dunlop Sport BluResponse AA), ki si tehnično zaslužita oznaki AA (torej najboljše za kotalni upor/porabo in za zaviranje v mokrem), poleg tega sta tudi s truščem med boljšimi, pa vendar tehnologija še ni zrela, saj so morali s tem narediti kompromis pri drugih, prav tako – ali za nekatere še bolj – pomembnih lastnostih gume. Gumi sta le koncepta in nista na prodaj. Prav zato v tem trenutku ni cilj izdelati gume z lepimi obeti na nalepki, ampak tako imenovano 'uravnoteženo' gumo, ki je najboljši kompromis med vsemi v razvoju upoštevanimi kriteriji. Ker smo nekaj podobnega slišali tudi pri drugih gumarjih, današnja tehnologija verjetno res še ni kos zahtevam po za današnje razmere popolni gumi.

GDST se bo tudi v prihodnje zavzemal za širitev mreže Vulco (katere začetek sega natanko desetletje nazaj, nedavno pa so odprli že 20. Poslovalnico, in to v Makedoniji) ter tudi za dejavnosti, ki niso njihove osnovne – za izobraževanje otrok v vrtcih (povečanje varnosti na cestah) in za spodbujanje ločevanja odpadkov.(VK)

Foto: VK

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja