Novo v Sloveniji: Fiat 500e - Ne le mesto, njegov dom bodo tudi izvenmestne poti

1. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli

Ponudba družine Fiat 500 je bogatejša še za enega člana, prvega, ki ga bo poganjala zgolj elektrika.

Italijanska znamka Fiat, sedaj ena izmed 14-ih pod okriljem koncerna Stellantis bi bila danes verjetno precej drugačna, če ne bi leta 2007  predstavila nove generacije svojega najbolj znanega modela, Fiata 500. Ta je v tedaj najnovejši podobi močno povzel obliko izvirnika iz leta 1957, do danes pa je v retro podobi navdušil že preko 2,5 milijona kupcev. V bolj ali manj nespremenjeni podobi je nato ostal nespremenjen vse doslej, vseeno pa je nastopil čas za temeljito prenovo in posledično veliko novost.

Pred dobrim letom, natančneje v začetku marca 2020 je namreč Fiat predstavil novo generacijo modela, ki je prinesla ne le močno spremenjen videz (ob še vedno prepoznavni silhueti), hkrati pa tudi nov pogonski sklop. Novi Fiat 500, oziroma 500e bo namreč na voljo le z električnim pogonom in čeprav je bil predstavljen že pred enim letom, pa je zaradi globalne situacije šele sedaj naposled prišel tudi na naš trg.

A čeprav silhueta ostaja enaka, septembra predstavljeni hibridni Fiat 500 s Fiat 500e nima prav dosti skupnega. Novinec je namreč šest centimetrov daljši (dolžina 3.632 milimetrov) – dva centimetra daljša pa je tudi njegova medosna razdalja, povrhu vsega pa je nastal tudi na povsem novi platformi. Hkrati bo po novem na voljo v treh karoserijskih različicah – kupeju in kabrioletu se bo namreč pridružila še izvedba z dodatnimi vrati na desni strani vozila, ki se odpirajo v nasprotni smeri vožnje.

Sicer pa je bila novemu Fiatu 500e dodeljena tudi čast postati prvi izključno električni Fiatov model v zgodovini. Kupcem bosta tako na voljo dve različici elektromotorjev, šibkejša, rezervirana za paket opreme Action bo opremljena s 70-kilovatnim motorjem, močnejša (na voljo ostalim izvedbam) pa bo ponujala 87 kilovatov moči.

Izbira paketa opreme oziroma motorne moči pa bo vplivala tudi na izbiro baterijskega sklopa. Šibkejša izvedba bo namreč po zaslugi 23,7 kilovatnih ur 'velikega' sklopa omogočala le do 185 kilometrov avtonomije pri kombinirani vožnji, 42 kilovatnih ur velika baterija pa bo v teoriji omogočala precej bolj uporabnih 320 kilometrov vožnje brez prekinitev. Hitro polnjenje pri slednji bo sicer potekalo z močjo do 85 kilovatov, pri šibkejši pa do 50 kilovatov.

Doseg vozila bo sicer odvisen tudi od rekuperacije zavorne energije (po podatkih Fiata jo bo mogoče povečati do 30 odstotkov), pa tudi od izbire voznega programa. Na voljo bodo trije: Normal (namenjen vsakdanji vožnji), Range (po zaslugi katerega bo rekuperacija najmočnejša) in pa Sherpa, program, ki bo najvišjo hitrost omejil na 80 kilometrov, hkrati pa izključil vse za vožnjo neobvezne električne porabnike. Ta sistem se bo sicer samodejno vklopil, ko bo doseg baterije znašal manj kot 38 kilometrov.

Novinec bo opremljen s številnimi sistemi za udobje (med njimi tudi infozabavni sistem UConnect z 10,15-palčnim zaslonom in možnostjo naprednega glasovnega upravljanja) in varnost. Nenazadnje bo dosegal standarde druge stopnje avtonomne vožnje. Mimogrede, pešce in kolesarje bo na svojo prisotnost opozarjal s skladbo Amarcord skladatelja Nina Rote.

Klasični 500 in 500 Hybrid ostajata v ponudbi

Kot smo napovedovali že ob predstavitvi modela lansko leto se bodo cene začele pri približno 30.000 evrov. A to velja za paket opreme Icon (druga najboljša) z dodatki Opening Edition. Tako opremljenega 500e bo ob upoštevanju vseh popustov in subvencij mogoče dobiti za 28.440 evrov v kupejevski izvedbi; različica brez strehe bo dražja za slaba dva tisočaka, izvedba z najvišjim paketom opreme La Prima pa še dodatna dva tisočaka. Cena osnovnih paketov bo razmuljivo še nekoliko nižja.

Pri slovenskem zastopniku napovedujejo, da bodo letos prodali vsaj 30 Fiatov 500e (ki, mimogrede z napisom modela 500 e namesto Fiatovega logotipa na maski motorja uveljavlja novo modo Fiatovih vozil), lahko pa tudi še kakšnega več. Ob tem dodajajo da klasični Fiat 500 oziroma 500 Hybrid še naprej ostajata v ponudbi, tako pa naj bi po besedah slovenskega zastopnika ostalo vsaj še nekaj let.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja