Novo v Sloveniji: Ford Focus ST in Ford Mustang

Slovenski uvoznik pričenja s prodajo Focusa ST in predprodajo legendarnega Mustanga.

5. 6. 2015

Ford je prvega Focusa ST predstavil leta 2002, do danes pa se je zanj odločilo že več kot 140.000 kupcev. V tem času je vzporedno z serijskim Focusom tudi različica ST doživela tri večje spremembe. Najprej je bil v Focusu atmosferski 2-litrski bencinski motor s 170 'konji', ki ga je v drugi generaciji nasledil petvaljni turbobencinski motor z 225 'konji'. Še večja sprememba je doletela tretjo generacijo, kateri so zaradi vsesplošnega trenda zmanjševanja motornih prostornin, namenili prostorninsko manjši, 'le' 2-litrski turbobencinski motor, ki pa je bil z 250 'konji' še močnejši od predhodnika. V zadnji izdaji ostaja Focus ST z enakim motorjem, ga je pa tako kot klasičnega Focusa doletela kozmetična prenova. Izstopajo velika črna maska, aerodinamični dodatki in drugačna ter večja aluminijasta platišča, med tem ko v notranjosti največ pozornosti jemljejo Recarovi športni sedeži. Vseeno so nekaj sprememb in novosti namenili tudi podvozju, zaradi česar naj bi bil Focus ST še bolj dinamičen, a po drugi strani, sploh v karavanski različici, tudi 'družinsko' uporaben. Slednjo tezo izdatno podpira tudi dejstvo, da je zdaj Focus ST prvič na voljo tudi s turbodizelskim motorjem, pri čemer 2-litrski TDCI zmore 185 'konj', kar zadostuje, da dizelski ST z mesta do 100 km/h pospeši v 8,1 sekunde. Jasno, njegova glavna odlika je poraba goriva, saj tovarniški podatki obljubljajo porabo zgolj 4,2 litra plinskega olja za sto prevoženih kilometrov. No, bistvo Focusa ST se vseeno skriva v njegovi (bencinski) moči, 250 'konj' pa poskrbi, da pospešek od 0 do 100 km/h traja le 6,8 sekunde. Tovarniška poraba 6,8 l/100 km pa je verjetno bolj kot ne le utvara.

Za dizelsko gnanega Focusa ST (2.0 TDCi 136 kW) bo v Sloveniji potrebnih 27.590 evrov, za bencinskega ST-ja (2.0 EcoBoost 184 kW) pa 28.540 evrov, pri čemer zastopnik v obeh primerih ponuja akcijski popust v višini 3.600 evrov. Ljubitelji karavanov bodo v obeh primerih morali primakniti nekaj več kot 500 evrov.

Sočasno s pričetkom prodaje Focusa ST pa je slovenski zastopnik že oznanil tudi cene za legendarni Mustang. Za osnovno različico z 2,3-litrskim EcoBoost motorjem s 314 'konji' in ročnim menjalnikom bo potrebnih 38.000 evrov (samodejni menjalnik 43.900 EUR), za kabriolet pa 42.400 evrov (samodejni menjalnik 48.600 EUR). Jasno, na voljo bo tudi 'pravi' Mustang, torej s 5-litrskim osemvaljnikom in 418 'konji', ki pa bo v Sloveniji stal kar 56.300 evrov (samodejni menjalnik 60.000 EUR). Kar zato, ker je cena za dobrih 12.000 evrov višja od nemške, pri slovenskem zastopniku pa zatrjujejo, da je njihova neto cena avtomobila sicer celo nižja od nemške, a svoje naredijo slovenske davščine. Če vas to ne moti, naj navedemo še ceno za kabriolet s petlitrskim motorjem, ki je okroglih 60.000 evrov oziroma 63.800 evrov za različico s samodejnim menjalnikom.