Novo v Sloveniji: Honda Jazz tudi kot hibrid

7. 4. 2011
Deli

V slovenski Hondini prodajni mreži je že na voljo rahlo prenovljeni Jazz, dodatno pa je zdaj ta majhen družinski avto z navdihom enoprostorca v prodaji tudi v hibridni različici.

Pri Hondi so hibridni sistem z oznako IMA, ki je že na voljo v nekaj drugih avtih (Insight, CR-Z) zdaj vgradili tudi v še manjši avto, tako da je Jazz sploh prvi tako majhen, na voljo s pogonom na bencin ali elektriko.

Hibridni sistem omogoča seveda zgolj zagon in križarjenje z električnim pogonom, običajno je 1,3-litrski bencinski motor tisti, ki skrbi za pospeševanje. Za pretvorbo moči obeh motorjev (ki sta na isti osi) skrbi brezstopenjski samodejni menjalnik (CVT z navideznimi 7 stopnjami).

Hondinim konstruktorjem je s hibridnim Jazzom uspel prostorski podvig, saj so vse dodatne električne pogonske sestavne dele dodali tako, da ni v Jazzu nič manj prostora kot sicer (le obračalni krog je malenkost večji). Le večji nikelj-kovinskohidridni akumulatorski sklop in pretvornik odvzameta nekaj prostora pod običajnim prtljažnikom v zadku.

Prtljažni prostor s 300 litri in posebni Hondin sistem prilagajanja zadnje sedežne klopi (»Magic Seat«) omogoča tudi preureditev s precej večjo zmogljivostjo (celo do 1.320 litrov), tako da Jazz tudi v hibridni različici še naprej nudi precej pridiha učinkovite prostorske izrabe. Hibridni Jazz ima na kilometer prevožene poti izpust 104 g CO2.

Z nekaterimi lepotnimi popravki in drugačnim spiskom opreme v posameznih ravneh opreme se zdaj lahko pohvali tudi običajen prenovljeni Jazz. Na voljo sta dva motorja, 1,2- in 1,4-litrski, dvoje menjalnikov (5-stopenjski ročni in samodejni CVT), ter pri 1,4-litrskem tudi dve vrsti opreme: ohranjena je oznaka Comfort, prejšnjo Sport je zdaj zamenjala Elegance.

Tudi cene so zdaj nove. Jazz 1,3 IMA (Hybrid ) Elegance stane 19.490 evrov, Jazzova ponudba pa se sicer začne pri 1,2 Trend (13.290 evrov), 1,4 Comfort s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom stane 14.390, bolje opremljeni Elegance pa 15.490 evrov. (TP)

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?