Novo v Sloveniji: Peugeot 3008 Hybrid4

Lani oktobra mednarodna predstavitev, letos marca slovenska predstavitev z začetkom prodaje v prvih dneh aprila. Takšen je bil vozni red francoskega Peugeota, ki se zdaj postavlja s prvim hibridnim avtomobilom s kombinacijo dveh motorjev, turbodizelskega in električnega.

15. 3. 2012

Novo tehnologijo so vgradili v že znanega 3008 in s tem začenjajo svojo začrtano pot 'hibridizacije' nekaterih večjih modelov. Pred vrati je namreč tudi začetek serijske izdelave 508 RXH, ki se bo pri nas pojavil v drugi polovici letošnjega leta.

Slovenski Peugeot in njegov novi direktor Jožko Tomšič imata smele načrte, letos bo na prodaj 45 primerkov novosti, za katero bo treba odšteti 36.000 evrov.

Novi hibridni Peugeot ima seveda štirikolesni pogon, saj je elektromotor nameščen na zadnji premi kot pomoč prednjemu pogonu s turbodizelskim motorjem. Za usklajen pogon (na voljo so štirje načini pogona) skrbi elektronika, običajno za pogon uporabljamo motor na notranje zgorevanje, možen je tudi zgolj električni pogon. Za prestavljanje skrbi samodejni menjalnik, ki pa je v slogu Peugeota – gre za robotizirani ročni menjalnik, s katerim je mogoče dosegati varčnejšo porabo goriva. Skupna moč obeh motorjev je lahko seštevek obeh, 120 kW pri turbodizlu in 27 kW pri elektromotorju (163 oz. 37 'konjev'), a pri običajni uporabi je ta manjša. Povprečna poraba v mešanem normnem ciklu je 4,2 litra goriva na 100 km ali 104 grame CO2 na km. (TP)

FOTO: tovarna