Novo v Sloveniji: Porsche Taycan Cross Turismo - najbolj uporaben Porsche?

22. 6. 2021 | Jure Šujica
Deli

Novinec v prvi vrsti ponuja predvsem več prostora kot limuzina. A to je le eden izmed adutov.

Slovenci smo tokrat kaj hitro prišli na svoj račun. Le dobre tri mesece in pol je namreč minilo, odkar je Porsche v začetku marca predstavil karavanskega in nekoliko terensko narvnanega Taycana z dodatkom Cross Turismo, danes pa je že zapeljal na slovenske ceste. In to v vseh štirih izvedbah, ki se bodo med seboj močno razlikovale predvsem po ceni, saj bo za ceno najdražjega mogoče dobiti dva v 'osnovni' izvedbi. A o tem nekoliko kasneje.

Taycan se je že v limuzinski izvedbi izkazal kot pravi uspeh za Porsche, saj tako v tujini kot tudi v Sloveniji presega prodajna pričakovanja. Apetiti (koliko vozil nameravajo prodati pri domačem zastopniku niso razkrili) pa so pri večjem bratu še nekoliko večji. Nanj namreč pri Porscheju gledajo kot na vsestranski avtomobil, ki ga bo mogoče brez pomislekov uporabljati za vsakodnevne potrebe, prihod na gala večer, pa tudi za oddih v naravi, za kar bo nenazadnje poskrbela nekoliko bolj terenska podoba.

Nahrbtnik namreč ni edina navzven opazna sprememba, ki jo prinaša Cross Tursimo. Tu so namreč plastične obrobe blatnikov, vzolžne strešne letve za pritrsitev strešnih nosilcev in nenazadnje tudi 20 milimetrov večja oddaljenost od tal, ki bo vozniku ob štirikolesnem pogonu dala nekaj več samozavesti pri premagovanju neurejenih voznih podlag. A pozor, Cross Turismo seveda ni nikakršen križanec.

Zunanji centimetri in milimetri kažejo na precej mahjno razliko med obema avtomobilom, saj je novinec od limuzine daljši za vsega en centimeter, kljub temu pa ponuja 45 litrov več prostora v prtljažniku (skupaj ga je 446 litrov, ob podrti zadnji klopi pa kar 1.212 litrov) in še 47 milimetrov dodatnega prostora nad glavami na zadnji klopi. Prvi vtisi kažejo na to, da se bodo tudi pri stekleni strehi tudi posamezniki, visoki okrog 190 centimetrov na zadnji klopi počutili povsem spodobno. Sprednja vrsta medtem ostaja enaka, prav tako pa tudi armaturna plošča.

Kot rečeno bo Porsche Taycan Cross Turismo na voljo v štirih izvedbah: 4 Cross Turismo, 4S Cross Turismo, Turbo Cross Turismo in pa Turbo S Cross Turismo, njihova moč pa bo znašala med 350 in 560 kilovati. Ne glede na pogonsko tehniko pa bodo avtomobili vselej opremljeni z enakim baterijskim sklopom kapacitete 93 kilovatnih ur, ki bo ponujal do 456 kilometrov avtonomije, v idealnih pogojih pa ga bo na 350 kilovatni polnilnici z napetostjo 800 voltov za naslednjih 100 kilometrov poti mogoče napolniti v vsega petih minutah.

Za novinca, ki ga bo Porsche izdeloval v nemški tovarni v mestu Zuffenhausen, proizvodnja pa naj bi bila ogljično nevtralna, bo potrebno odšteti vsaj 98.728 evrov, kolikor stane izvedba 4 Cross Turismo, kar je nekoliko več kot v Nemčiji. Na drugi strani pa je meja nebo. Za najdražjo izvedbo Turbo S bo namreč potrebno odšteti vsaj 195.451 evrov, tu pa je potem še nabor dodatne opreme, kot je paket Off-road in podobno...

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja