Novo v Sloveniji: Volkswagen ID.3

5. 12. 2019 | Tomaž Porekar
Deli

Volkswagnov skok v prihodnost je pred vrati: tudi slovenski uvoznik je vsem prednaročnikom, ki bodo prvi postali lastniki električnega ID.3, predstavil izdelek, s katerim naj bi povsem spremenili mobilnost.

Ta bo odslej električna, a bo njen začetek zansljivo ubiral počasne korake. Volkswagnova tovarna za električne avtomobile na novi platformi v Zwickauu na jugovzhodu Nemčije je začela delati pred nedavnim. Tam bodo sestavljali nov model ID.3 (in tudi nekatere drugih znamk iz skupine Volkswagen). A ker je e-mobilnost drugačna, so tudi Nemci uporabili pri ameriški Tesli preskušeno metodo in za ID.3 razpisali prednaročila.

V dobrih desetih dneh so prek spleta sprejeli okoli 30.000 prednaročil, od tega iz Slovenije okoli 140. Do obljubljenega roka ob prvem razpisu (šest mesecev) tudi slovenskim prednaročnikom Volkswagen svojega avtomobila, ki bo spremenil razumevanje avtomobilizma, še ni mogel dobaviti. Priprave nanj ter  gradnja obratov v Zwickauu in drugega za baterije v Brauschweigu, pa sestavnih delov za elektromotorje v Salzgittru in električnih pogonskih delov v Kasslu so se zavlekle. V vseh teh že obstoječih tovarnah so temeljito spremenili opremo, da bo v kratkem dovolj sestavnih delov za novi ID.3.

Rok dobave za prednaročnike podaljšan

Zdaj za prednaročnike teče podaljšani rok, ko bodo lahko izbrali podrobnosti na svojem avtu. To bo konec februarja 2020. Vsi bodo dobili ID.3 z dodatkom 1st (angleško za prvi). Izbrali bodo lahko med tremi opremami in štirimi barvami. Izbira bo kar široka in pestra. Skupne lastnosti so elektromotor nad zadnjo premo s 150 kilovati, baterija, katere energijska vrednost znaša 58 KW, kar omogoča doseg do 420 km. Osnovna oprema bodo tudi žarometi s tehniko LED, povezljivost (App-Connect), radio z navigacijskim sistemom (Discover Pro) z dodatno rešitvijo za medmrežje in pretočnost podatkov, pa tudi dve sekundi boljši pospešek do 100 km/h.

Pri opremi '1st Plus' bo še nekaj dodatkov (19- namesto 18-palčnih koles), predeljena zadnja klop, kamera za vzvratno vožnjo, matrični LED žarometi, sistem vstopa brez ključa itd.). Pri tej opremi bo lahko kupec izbiral tudi med različnimi barvnimi odtenki oblog v kabini (namesto črnih). Tretja, najbogatejša stopnja opreme ima oznako '1st Max'. Kolesa so še večja (20-palčna), sedeža spredaj ('ergoActiv') nastavljiva električno in z masažno funkcijo, streha je steklena panoramska, avdio sistem pa z oznako 'beats'.

Vgrajnih bo tudi nekaj več varnostnih pomočnikov ('Side Assist', 'Emergency Assist', 'Travel Assist'). Voznik bo lahko večino voznih podatkov spremljal s projiciranjem na vetrobransko steklo. Volkswagen sicer končnih cen še ni objavil, napovedal pa je cene do 40.000 za različico '1st', do 46 tisoč evrov za '1st Plus' in do 50 tisočakov za '1st Max'. Končne številke za slovenski trg bodo znane januarja 2020. Poleti 2020 bodo prvim kupcem iz prednaročniške kvote avtomobile tudi dobavili.

Dobava prvih ID.3 od sredine 2020

V začetku marca bo ID.3 na voljo drugim kupcem, od sredine leta 2020 do konca leta naj bi jih dobilo skupaj okoli 400 slovenskih kupcev.

Cenovno bo ID.3 v precej širokem obsegu, saj naj bi kasneje osnovni model stal okoli 30.000 evrov. Na ceno bo vplivala predvsem energijska vrednost baterije (od 45 do 77 kilovatov, doseg od 330 do 550 km) in seveda tudi najpomembnejše lastnosti (razpon bo od 30 do skoraj 50 tisoč evrov).

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja