Novo v Sloveniji: Zvezdni par družine M - BMW M3 in M4 Competition

20. 5. 2021 | Jaka Drozg
Deli

Na slovenske ceste sta zapeljali novi različici bavarskega ponosa. Izboljšav in novosti je kar precej, nekatere pa so opazne že na prvi pogled…

Doslej se je o vsaki generaciji te ikonične športne dvojice pisalo le v presežnikih, zato novincev ne čaka lahka naloga. Tudi tokrat sta razdeljeni na limuzinsko M3 in kupejevsko M4 različico, recept za uspeh pa se v glavnem ni spremenil. Oba poganja vrstni šestvaljnik z dvema turbopolnilnikoma, ki v osnovni različici razvije 353 kilovatov (480 ‘konjev’) in ima šest-stopenjski ročni menjalnik. Izvedba Competition, ki je na voljo za obe karoserijski izvedbi, pa ima kar 375 kilovatov moči (510 ‘konjev’) in 650 njutonmetrov navora, povezana pa je z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Premierno sta modela M3 in M4 lahko od poletja opremljena tudi z nastavljivim pogonom xDrive na vsa štiri kolesa, ki ponuja izbiro med načini 4WD, 4WD Sport in 2WD, različice Competition pa iz mesta do 100 kilometrov na uro požene v le 3,5 sekundah. Ponašata se tudi s prilagodljivim M športnim izpušnim sistemom, ki z izpušnimi ventili uravnava intenzivnost zvoka glede na vozni način, aktivnim diferencialom, prilagodljivim podvozjem z elektronsko krmiljenimi blažilniki ter M analizo drifta, ki zabeleži kot, dolžino in trajanje zdrsa.

Prvi vtisi - baletna lahkotnost

Danes sem v BMW Areni na Pokljuki tudi prvič sedel za volan novih M3 in M4 Competition, prvi vtisi pa so več kot obetavni. Vodljivost in nadzor vozila sta kljub teži kar 1,7 tone zelo intuitivni ter vlivata zaupanje, baletno poplesavanje zadka vozila pa od voznika ne zahteva preveč truda in potnih dlani. Na lepih cestah v okolici Pokljuke preseneti tudi s prijetno uravnanim podvozjem in zrelimi nastavitvami pri mestni vožnji, nasmeh na obrazu pa je vedno le pritisk rdečega M gumba stran.

Skupno bo na voljo kar šest izvedenk, cene pa se pričnejo pri 86.850 evrih za M3 z ročnim menjalnikom in segajo do skoraj sto tisočakov za M4 Competition xDrive. Ta pa lahko še hitro naraste, saj je spisek dodatne opreme precej dolg, ponuja pa tudi številne dobrote iz karbonskih vlaken in izpušni sistem iz titana. M Carbon školjkasti sedeži in keramične zavore pa uspejo zmanjšati maso vozila za 25 kilogramov.

BMW serije 4 Cabrio

Pravočasno za sončne poletne dni se je modelni paleti pridružil tudi popolnoma novi serije 4 Cabrio. Na voljo so 3 bencinski in en dizelski pogonski sklop (kmalu sledita še dva dizelska šestvaljnika), vrh ponudbe pa predstavlja M440i xDrive z 275 kilovati moči. Za razliko od predhodnika ponuja privlačnost zložljive strehe iz tkanine, pod katero se skriva trda streha, ki je tokrat 40 odstotkov lažja, zloži pa se v 18 sekundah pri hitrostih do 50 kilometrov na uro. Dodatni oporni elementi toge strukture karoserije ustvarijo nizko težišče in popolno osno obremenitev v razmerju 50:50, prostornina prtljažnega prostora pa znaša 385 litrov. Ponudba se prične pri 54.700 evrih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja