Ford bo novo Fiesto, ali po vsej verjetnosti njenega imenskega naslednika Verva, prestavil na marčevskem avtomobilskem salonu v Ženevi. Mi vam podrobnosti serviramo že sedaj!
Razstavljena je bila trivratna različica, bolj športni model, ki nakazuje tudi podobo nove, najbolj športne Fieste ST. Najmanj tako vznemirljiva kot je Vervova zunanjost, je tudi njegova notranjost, ki kaže, kakšen bo nov Fiestin kokpit. Prav gotovo ne bo tako barvit kot Vervov, bo pa po njem povzetih veliko idej: volanski obroč, sredinska konzola, merilniki, zasnova armaturne plošče . .
Vohunske fotografije s testiranj nove Fieste razkrivajo, da bo novinka podobna konceptu Verve, najbolj pa to dejstvo potrjuje odlična vohunska fotografija predserijskega modela v delavnici. Fotografija sicer ni najbolj kakovostna, razkriva pa, da bo nova Fiesta zaradi visokega zadka manj veščim vzvratnega parkiranja lahko povzročala nekaj preglavic.
V oči takoj padejo še ‘bele’ zadnje luči, v celoti pa fotografija potrjuje precejšnjo podobnost s konceptom Verve. Vohunom je na testiranjih že uspelo fotografirati najzmogljivejšega ST-ja ter tri- in petvratno različico, ki pa ne bosta edini različici Fieste, saj po predstavitvi obeh kombilimuzin (poleti 2008) prihaja še dostavna različica (2009).
Četrti model bo limuzinski kombi (verjetno z imenom B-Max, predvidoma v letu 2009), v ponudbi pa bo tudi limuzina. Kakšna bo ta, je Ford na avtomobilskem salonu v Guangzhou razkril z drugim konceptnim Vervom. Za njegovo serijsko izpeljanko velja, da bo manj kričeča, da bo dobila B-stebrička in da bo deležna še drugih dodelav. Pogled na limuzinski Verve razkriva tudi videz (do C-stebričkov) petvratne kombilimuzine. Ford Fiesta predstavlja prvi Fordov sodobni globalni avtomobil, ki so ga naredili pri podjetju Ford Europe, prodajali pa ga bodo pravzaprav na vseh celinah . .
Ni skrivnost, da nova Fiesta nastaja na enaki osnovi (platforma B2E), kot jo ima nova Mazda2. To pa pomeni, da bo tudi nova Fiesta v primerjavi s še aktualno generacijo prihranila pri teži (rešitev, ki pomaga dosegati manjšo porabo goriva in manj izpustov škodljivih snovi), dimenzijsko pa ostaja v že poznanih okvirih. Osnovna različica naj bi tehtala nekaj čez tono. Skupna dolžina naj bi se pri za 20 milimetrov podaljšanem medosju ustavila pri 3.964 milimetrih, kar poleg prostornejše potniške kabine prinese še okoli 12 litrov več prtljažnika.
Nova Fiesta se bo po vsej verjetnosti imenovala drugače (bo Verve? ), torej bo novi mali Ford začetek povsem nove zgodbe, tako imenske, oblikovne kot tudi tehnične. Pod motornim pokrovom naj bi bilo v začetku prodaje pet motorjev. Med priljubljenejšimi bo gotovo 1, 6-litrski 115-‘konjski’ štirivaljnik VCT z variabilnimi časi krmiljenja ventilov.
Pod njim bo 90-‘konjski’ 1.4 VCT, najšibkejši (in že zelo dobro preizkušeni) 1, 25-litrski bencinski motor pa naj bi zmogel 75 ‘konjev’. Dizla bosta po zadnjih podatkih dva ? 68- in 90-‘konjski’, oba z gibno prostornino 1, 6-litra, kasneje, predvidoma v letu 2009, pa bo novinec dobil še 110-‘konjsko’ različico. Menjalniki bodo štirje: pet- in šeststopenjski ročni, samodejni in petstopenjski robotizirani.
Krona motorne izbire bo seveda spet različica ST ? da bo konkurirala najhitrejšim različicam Opla Corse, Renaulta Clia, Peugeota 207 in podobnim, bo imela prisilno polnjen 1, 6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom in močjo med 180 in 200 ‘konji’. ST bo oblikovno izstopal s še bolj športnim videzom s strešnim krilcem, prednji odbijač bo imel večje odprtine za zajemanje hladnega zraka, za prave športne užitke pa bodo skrbeli neposrednejši volan, športno podvozje in zmogljivejše zavore.
Ob ST-ju bo Ford pripravil tudi hibridno različico z dizelskim motorjem, s tehniko regeneracije zavorne energije in z drugimi varčevalnimi ukrepi. Bogatejša bo opremljenost, med drugim bodo na vrhu ponudbe tudi izbira pametnega ključa, sledljivi žarometi, tempomat ter Fordov uporabniški vmesnik HMI (poznan iz novega Mondea).
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere