Novi Golf: zakaj že?

21. 9. 2007
Deli

Prihod novega Volkswagnovega Golfa je bil sprva načrtovan za leto 2010, a so v Wolfsburgu spremenili načrte.

Ugotovili so, da izdelava Golfa V zahteva kar dvakrat več časa kot izdelava konkurenčnega proizvoda. Konkurenca torej v istem času proizvede več, kar pomeni tudi nižje stroške. Golf aktualne serije je za Volkswagen predrag tudi zaradi kompleksnosti izdelave nekaterih delov, kot so zadnja vrata in zadnja prema ter elektronika. Golf V tako ne prinaša pričakovanega zaslužka, zato želijo pospešiti prihod nove generacije na trg, ki bo za izdelavo cenejša in časovno manj potratna.

Zaradi stroškov in ker se dobrega konja ne splača menjati, je Golf VI nastal na osnovi Golfa aktualne generacije. In to sploh ni slabo, saj Golf V slovi po ugodnem razmerju med udobjem in dinamiko vožnje. Enaka platforma je prinesla tudi zelo podobne zunanje mere, čeprav bo Golf VI verjetno pridobil nekaj centimetrov v širino, saj so razširili koloteke in v ohišja blatnikov namestili večje gume.

Oblikovno se bo Šestica naslanjala na Petico. Novega videza bosta oba odbijača, nove bodo tudi luči (prednji par bo seveda svetil v ovinek), ki jih bodo pri Volkswagnu oplemenitili z LED-diodami. Spremenjena bo prednja maska brez kromanih vstavkov, kar potrjujejo tudi vohunski posnetki pet- in trivratne različice Golfa VI. Kljub pričakovanju, da bo Volkswagen močno ločil različico s tremi in petimi vrati, razlike ne bodo tako očitne, kot so recimo pri Oplovi Astri ali Citroënovemu C4.

Velik poudarek so inženirji pri novem Golfu dali njegovi notranjosti. Ta bo še bolj kakovostna, in sicer tako po izdelavi kot tudi po izbranih materialih. Nekaj novosti bo na motornem področju, na katerem bo Volkswagen nadaljeval trend prostorninsko čedalje manjših agregatov, gnanih tudi s prisilnim polnjenjem. V družini TFSI naj bi vlogo vstopnega modela prevzel 1, 2-litrski agregat z več kot 100 ‘konji’, 1, 4-litrski TFSI bo zmogel 120 in 150 ‘konjev’, 1, 8-litrski turbo še 20 več, dvolitrski bencinski stroj pa bo imel okroglih 200. Vrhunec bencinske ponudbe bo najmanj 280 ‘konjski’ 3, 6-litrski V6 v R36. Manjše gibne prostornine bodo aktualne tudi pri turbodizlih, ki bodo zmogli od 90 (1.6 TDI) do 204 ‘konjev’ (2.0 TDI). Ob šeststopenjskem DSG-ju bo na voljo tudi različica s sedmimi stopnjami.

Fotografije kažejo, da je novi Golf že pripravljen, čeprav je Martin Winterkorn pred meseci Golfa VI ponovno poslal na risalne deske. Prvič naj bi ga videli prihodnje leto v Ženevi, na ceste pa naj bi ga prvi kupci zapeljali že poleti ali jeseni 2008.

Pet generacij Golfa. Preberite tukaj.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol