Novi Passat z motorjem 1.2

27. 3. 2009
Deli

Volkswagnovemu Passatu se že poznajo leta, čeprav je zadnja generacija prišla na trg pred štirimi leti (prva davnega leta 1973). Razlogi za to so najmanj trije, eden od njih pa je tudi prihod prestižnejše različice CC, ob kateri je par limuzina/kombi videti kar za razred revnejši.

Tudi napredek Golfa (materiali, oprema) je VW-jevega predstavnika spodnjega srednjega razreda že približal za razred večjemu bratu, nič kaj pomlajevalno pa na Passata ne delujejo tudi novejši tekmeci. A že čez dve leti bodo v Wolfsburgu stvari postavili na svoje mesto z novim Passatom, ki naj bi ga predstavili leta 2011, komaj leto dni po prenovljeni izvedbi.

Wolfsburžana bo ta pomladitev z novimi odbijači, novimi lučmi in prednjo masko vizualno približala novemu Golfu in Polu. Podoba novega Passata bo atraktivnejša predvsem zaradi LED-luči, saj so v Wolfsburgu zaposlili oblikovalca, ki se ukvarja predvsem s Passatovimi 'očmi'.

Med pomembnejšimi novostmi leta 2011 predstavljene Volkswagnove novosti bo povečanje Passatove družine, ki bo po vzoru Audija A4 in A6 štela tudi bolj terensko različico s štirikolesnim pogonom, dodatno zaščitenimi pragovi, odbijači in blatniki ter povečano razdaljo trebuha od tal.

Tudi v novi generaciji bo Passat ostal zvest prednjemu pogonu (ob štirikolesno gnanih različicah) in prečnemu vgrajevanju motorjev, med katerimi bo nekaj novih in starih znancev (1.4 TSI z 90 in 118 kW, 2.0 TSI s 147 kW). Novi 2.0 TFSI naj bi dal kasneje od sebe kar 200 kilovatov. Preostali dve različici 1.6 TDI-ja bosta zmogli 103 in 125 kW.

Kar se motorjev tiče, bodo pri Volkswagnu še naprej sledili trendom: zmanjševali motorne prostornine ter agregatom dodajali turbopuhala in tehniko neposrednega vbrizga. Še pred leti bi se zdelo zelo nemogoče, da bi v Passata vgradili 1, 2-litrski motor, pa se bo zgodilo prav to: prihaja 1.2 TSI s 77 kilovati, ki bo po moči podoben vstopnemu 1, 6-litrskemu turbodizlu.

Viri v Wolfsburgu napovedujejo še blag hibrid in različico, katere baterije bo mogoče polniti prek običajne električne vtičnice. V novega Passata bodo, da bi zmanjšali izpust CO2 in porabo goriva, vgradili sistem start-stop, regeneracijo zavorne energije in druge sisteme, vključno z robotiziranimi menjalniki.

Variant nove generacije naj bi bil prostornejši od aktualne različice, narejen na predelani platformi Golfa, pa bo ponujal vsaj toliko prostora kot Audijev A6 Avant. Prav po Audiju povzeti tehnični prijemi bodo v novem Passatu omogočili krajše previse in ob podaljšani medosni razdalji več notranjega prostora.

Notranjost bo z boljšimi materiali prestižnejša, prav tako oprema, v kateri bodo velik poudarek igrali že zdaj dobavljivi sistemi, ki se jim bodo v prihodnosti pridružili novi, ali pa bodo obstoječe še izboljšali. Tudi novi Passat bo lahko parkiral sam, kot Insignia bo prepoznaval prometne znake, opozarjal, kadar bo vozilo skrenilo z voznega pasu, prilagajal pa bo tudi svetilnost žarometov.

Novi Passat

2011 limuzina

2012 kombi (Variant)

Huda konkurenca

Novi Variant bo imel prostorskega tekmeca tudi v prihajajočem 'skladišču' na kolesih Škodi Superb Combi (2010). Ta bo v dolžino merila okoli pet metrov, prostornost bo izjemna, cenovno pa bo zelo verjetno ugodnejša od Passata.

V še manjše luknje

Volkswagen predstavlja novo generacijo parkirnega pomočnika Park Assist. Najnovejša različica potrebuje pri samodejnem bočnem parkiranju 30 centimetrov manj prostora kot predhodnik, kar pomeni, da PA parkira Golfa Plusa (za začetek je sistem najprej vgrajen v to vozilo, kasneje pa bodo sledili še drugi Volkswagni) v prostore, ki morajo biti zdaj le 1, 1 metra daljši od avtomobila. Prej je Park Assist potreboval 1, 40 metra. Voznik pri parkiranju s takšnim pomočnikom nadzoruje stopalke za plin, sklopko in zavoro, za vse drugo pa poskrbi sistem.