Razkrivamo: Audi A4

24. 12. 2013
Deli
Razkrivamo: Audi A4

Audiju se bo prihodnje leto neverjetno vleklo.

Do tedaj jih bosta prehitela BMW in Mercedes-Benz. Šele konec prihodnjega leta bodo lahko ponudili primerno posodobljen avtomobil višjega srednjega razreda, ki bo primeren tekmec zdaj nekaj več kot leto dni staremu BMW-ju serije 3 in Mercedesu C. Ta bo prvič predstavljen na prihodnji detroitski avtomobilski razstavi (sredi januarja 2014).

Novi Audi A4 bo namreč prvič predstavljen na Mondialu de l'Automobile v Parizu v začetku oktobra 2014, do začetka serijske izdelave pa je še celo leto. Že do zdaj je bil A4 pomembna figura v Audijevem programu povečevanja prodaje in doseganja zelo smelo postavljenih ciljev razvoja, leta 2018 postati najbolje prodajana premijska znamka. Utegne se zgoditi, da bo A4 še prišel pravočasno za odločilni finiš pri doseganju cilja.

Novost bo spet postavljena na že znani Audijevi modularni platformi z vzdolžno postavljenim motorjem ter možnostjo prednjega ali štirikolesnega pogona. To zdaj pri Audiju posodabljajo, da bodo lahko prihodnji rodovi večine limuzinskih Audijev kos tekmecem. To predvsem pomeni veliko dela pri zagotavljanju čim boljše vozne dinamike, drugo pomembno področje pa je uveljavitev številnih elektronskih pripomočkov, tako za boljšo vozno podporo kot za doseganje visoke ravni aktivne varnosti, ki se obeta pri avtomobilih tega razreda v prihodnjih letih. Tudi pri Audiju bodo morali ponuditi sistem za preprečevanje večjih posledic trkov, ki ima pri njih oznako Pre-Sense. Ta bo deloval do popolne zaustavitve avtomobila, ne pa le kot pripomoček za voznikovo pripravo na resno zaviranje, kot je značilno za nekatere sedanje sisteme. Dodatna prednost Audijevega sistema je tudi v možni nadgradnji s samodejnim tempomatom, ki bo omogočal skoraj samodejno vožnjo pri zasledovanju prednjega avtomobila v koloni in seveda še marsikaj drugega.

Na motornem področju se bo novim 1,8- in dvolitrskim bencinskim motorjem s turbopuhali in občasnim odklapljanjem delovanja dveh valjev pridružilo še nekaj hibridnih različic, podobnih tisti, ki bo v prihodnjem letu kot prva serijska v Volkswagnovem koncernu na voljo v Audiju A3 e-tronu. Pri dizelskih motorjih je jasno, da se bo sedanjima dvema različicama dvolitrskega TDI s 150 in 183 'konji' (znani iz Volkswagnovega Golfa) pridružil še trilitrski V6 TDI.

Notranjost bo v marsičem približana videzu prenovljenega A8 (z velikim zaslonom, ki štrli iz sredinskega dela armaturne plošče). Sledilno ploščico v sredinski konzoli med prednjima sedežema bo po A8, A6 in A3 dobil tudi A4. Tudi najnovejšo tehnologijo elektronske povezanosti z internetom bodo seveda zagotovili. Novost bo vsekakor možnost dodatnega projicirnega zaslona, da bodo za voznika vsi najpomembnejši podatki na voljo kar pred njim na vetrobranskem steklu!

Kot je razvidno z naših slik, se oblikovno novi A4 ne bo preveč oddaljil od tega, kar že poznamo. Dolžina ostaja skoraj nespremenjena, podobno tudi medosna razdalja. Videz bo spremenjen z žarometi iz svetlečih diod, ki bodo ob strani še dlje segali v bok avtomobila, značilen kromast okvir Audijeve maske bo nekoliko poudarjen in bolj tridimenzionalen. Zadaj bo limuzina imela ostrejši rob pokrova prtljažnika, pravzaprav bo šlo za bolj poudarjen spojler, ki bo skupaj z nekaj drugačnimi oblikovnimi rešitvami na bokih pripomogel k še boljši aerodinamični obliki. (TP)

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja