Razkrivamo: Fiat 500 s petero vrat

14. 7. 2014
Deli
Razkrivamo: Fiat 500 s petero vrat

Fiatovi vodilni so napovedali, da bodo v Evropi ohranili le še dve modelni izbiri, Pando in 500.

A bodo pri obeh poskrbeli, da bo z obema oznakama na voljo kar precej različic. Pri 500 se to že dogaja, saj 500 L poznamo že več kot leto dni. V začetku julija bo Fiat razkril še tretjo različico 500, ki bo dobila dodatek X. Gre za naslednika Fiata Sedici, torej majhnega terenskega križanca. Namesto Suzukija bo zdaj Jeep tisti (z novim Renegadom), ki bo zagotovil tehnologijo novega 500 X. Ta bo v prodaji od letošnje jeseni.

S poljsko vlado pa se Fiat pogaja o dodatnem financiranju širitve izdelovalnih zmogljivosti v Fiatovi poljski tovarni, kjer sicer izdelujejo Fiata 500 pa tudi Lancio Ypsilon. Fiat naj bi v povečanje zmogljivosti vložil slabih 700 milijonov evrov, poljska vlada pa bi za okoli 420 novih delovnih mest primaknila okoli deset odstotkov načrtovanega vložka.

Fiat namerava celotno investicijo dokončati do začetka leta 2016. Tedaj bo pripravljen tudi novi petvratni Fiat 500, ki naj bi menda dobil oznako Plus. Fiat pripravlja novost na osnovi majhne platforme, na kateri so zasnovani že Panda, 500 in Lancia Ypsilon. Za zadnjega so izhodiščno platformo že nekoliko podaljšali, saj je Lancia Ypsilon daljša kot 500, ima pa tudi daljšo medosno razdaljo. Novi 500 Plus bo tako nekoliko daljši kot 500 (3,54 m) in Ypsilon (3,84 m) na eni strani ter krajši od 500 L (4,15 m) in podobno dolgega 500 X. Seveda dolžina še ni znana, a zdi se, da bo dolg okoli 3,9 metra.

Da bo treba čim prej skonstruirati novega 500 s petero vrat, kaže tudi prodaja sedanjega Punta. Ta se je več kot prepolovila in nič ne kaže, da bo kaj bolje, ko bodo njegovo izdelavo preselili iz Melfija (kjer bodo od avgusta začeli izdelovati Jeepa Renegade in Fiata 500 X) v torinski Mirafiori. Punto je že kar v letih, njegova sestra iz tedanjega konstrukcijskega sodelovanja z GM, Opel Corsa, pa je tik pred tem, da jo zamenjajo z novim rodom.

Italijani se bodo morali za čim boljšo zasnovo petvratnega 500 kar pošteno potruditi. Fiat, nekoč najuspešnejši evropski izdelovalec majhnih avtomobilov, je v zadnjih letih precej zaostal pri skrbi za čim učinkovitejše posodabljanje izbire svojih modelov. Petvratni 500 prihaja dokaj pozno, saj se je večina tekmecev dodobra učvrstila na evropskem trgu, na primer Polo, Fiesta, Clio in 208. Še letos bo postala tekma v razredu še bolj napeta, saj prihajata tudi novi Oplova Corsa in Škodina Fabia. Prihodnje leto bo kot nov predstavljen še Citroën C3, Puntov naslednik pa bo na evropskem trgu šele čez dve leti.