Vstopite v novo Opel Merivo

12. 5. 2008
Deli

Objavili smo že fotografije nove Oplove Merive: šlo je za testne prototipe, ki so imeli nadeto skrajšano karoserijo večje Zafire. Pod krinko je Opel preizkušal tehniko novega malega limuzinskega kombija in glavno novost, v nasprotno smer odpirajoča se druga bočna vrata.

Da se bo nova Meriva res ponašala s to rešitvijo, je najprej nakazal ženevski koncept, domneve pa ne nazadnje potrjujejo tudi najnovejše vohunske fotografije novih prototipov, ki ne nosijo več Zafirine krinke, ampak že skoraj serijsko podobo novega Opla.

Po videzu in zasnovi bo nova Meriva precej podobna konceptu. Ta je, presenetljivo, imel B-stebrička (koncepti jih velikokrat nimajo), ki pri trdnosti karoserije in varnosti igrata zelo pomembno vlogo, zato bosta nepogrešljivi del tudi v serijski Merivi. Kljub stebričkoma pa bo vstopanje na zadnjo klop zaradi proti zadku odpirajočih se vrat nekoliko lažje. Predvsem zaradi 90-stopinjskega kota odpiranja, ki bo zamenjal 60-stopinjskega pri sedanji generaciji. Drugi par vrat se bo lahko odprl neodvisno od prvega, kar je pri avtih s podobnim načinom odpiranja vrat (Mazda RX-8, Mini Clubman …) prej izjema kot pravilo. Zadnja klop bo zelo prilagodljiva, saj bo sedeže mogoče pomikati tudi vzdolžno in jih preprosto zlagati, srednji pa bo odstranljiv. Praktična bo še rešitev zadnjega odbijača, v katerem bo shranjen prtljažnik za prevažanje koles. Sistem sicer ni novost, saj ga imata že serijski Corsa in Antara.

Drugi par vrat bo imel elektronsko blokado, ki bo otrokom onemogočala, da bi odprli vrata, ko jih zaradi varnosti ne bi smeli. Prtljažnik nove Merive bo precej večji: namesto sedanjih 360 litrov bo vanj mogoče 'zliti' več kot 410 litrov prtljage, ob podrtih zadnjih sedežih pa bo prostornina narasla na več kot 1.400 litrov. Novinka bo zrasla v dolžino in širino, v višino pa bo izgubila nekaj milimetrov. Zaradi podaljšane medosne razdalje bodo imeli potniki več prostora za kolena. Pod motornim pokrovom Merive bodo poleg starih znancev še novinci, med njimi tudi 1, 4-litrski turbobencinski motor. Po Corsi bo v Merivi debitiral še sistem start-stop, ki služi za varčevanje z gorivom, čez nekaj let pa za Oplov limuzinski kombi napovedujejo tudi menjalnik z dvema sklopkama.

Čeprav je na vohunskih fotografijah videti, da ima nova Meriva klasična vrata (poglejte položaj kljuk), smo prepričani, da so kljuke le del spretne maske in da bo novi limuzinski kombi imel nasproti odpirajoča se vrata.

Mere nove in stare Merive

Dolžina 4.220 mm 4.052 mm

Širina 1.760 mm 1.694 mm

Višina 1.601 mm 1.624 mm

Medosna razdalja 2.640 mm 2.630 mm

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere