Odločitev je znana: Daimler mora vpoklicati 774.000 vozil, kazni ne bo

12. 6. 2018 | Jure Šujica
Deli
Odločitev je znana: Daimler mora vpoklicati 774.000 vozil, kazni ne bo (foto: Daimler)
Daimler

Daimler bo moral v najkrajšem času posodobiti sporne motorje, kar pa bo zanemarljiv strošek v primerjavi s kaznijo, ki je koncernu grozila ob razkritju nepravilnosti.

Zgodba z Daimlerjevimi spornimi ukrepi za zmanjševanje prikazanih vrednosti škodljivih izpustov na testih dizelskih motorjev se že zaključuje. Na včerajšnjem sestanku v Berlinu, na katerem sta se drugič v 14 dneh sestala nemški minister za transport Andreas Scheuer in generalni direktor Daimlerja Dieter Zetsche, je že prišlo do prvih zaključkov. Ti so za prvega moža nemškega koncerna, ki je sestanek opisal kot 'konstruktiven', brez dvoma ugodni.

Končen epilog celotne afere je ta, da mora nemško podjetje, ki sicer še vedno zanika, da naj bi uporabljalo prepovedane prakse za prikazovanje čistosti svojih vozil in da nikakor ni povezano s Volkswagnovo afero leta 2015, vpoklicati skupno 774 tisoč vozil. Glavnino teh predstavljajo kombiji Mercedes-Benz Vito, nekaj pa je tudi športnih terencev GLC in limuzin razreda C. Ta vozila bo moralo podjetje nadgraditi z ustrezno programsko opremo, preden jih bo nato vrnilo na cesto.

Strošek vpoklica manjši od 100 milijonov evrov

A kazen za Daimler bo vsekakor nizka. Po prvih napovedih Scheuerja je Daimlerju namreč grozila več milijard evrov visoka globa – pet tisoč evrov za vsak avtomobil. Ta kazen je zdaj očitno odpisana, prav tako pa ne bo potrebe po kakršnikoli zamenjavi vgradnih delov v vozilu. Skupen strošek nadgradnje naj torej po mnenju analitikov ne bi znašal več kot 100 milijonov evrov, ob tem pa Mercedesu v nasprotju s Volkswagnom ne bo treba odkupovati spornih vozil.

»Nimamo dokazov, da naj bi Daimler izdeloval programsko opremo, s katero naj bi namenoma goljufal na testih emisij. Z napovedanim vpoklicem je torej možnost finančnih kazni odpisana,« je za Bloomberg dejal Arndt Ellingshort, analitik podjetja Evercore ISI iz Londona.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja