Okrepitev v modelni paleti prinaša tudi povsem nov pogonski sklop; je Mazda popustila trendom?

9. 3. 2022 | Jure Šujica
Deli

Nov pogonski sklop bo CX-60 prinesel tudi naziv najmočnejšega serijskega avtomobila v zgodovini japonske znamke.

V zadnjih letih je bila Mazda ena izmed tistih znamk, ki trgu ni predstavila ravno veliko modelnih novosti. So se pa zato v tem času močno posvetili eksperimentiranju na področju pogonskih sklopov. Tako so recimo predstavili tehnologijo Skyactiv-X, nedavno so patentirali povsem novo različico dvotaktnega motorja, vse glasnejše so govorice o vrnitvi rotacijskega motorja, pa tudi na področje elektrifikacije so vstopili. Po prvem povsem električnem križancu, MX-30 tako sedaj na trg prihaja še prvi priključni hibrid.

Preberite še: Narobe svet: je to napoved vrnitve dvotaktnih motorjev?

Ta bo svoje mesto dobil v čisto sveži CX-60, povsem novem modelu, s katerim Mazda še dodatno širi svojo ponudbo v segmentu križancev, hkrati pa bo veljal za novega zastavonošo znamke. Pod motornim pokrovom se bo namreč skrivala kombinacija 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika Skyactiv-G, povezanega s 100-kilovatnim elektromotorjem. Sistemska moč sklopa bo tako znašala kar 327 'konjev' oziroma 241 kilovatov.

Hibridni pogonski sklop bo ob tem povezan z baterijo kapacitete 17,8 kilovatnih ur (vgrajeno v dno vozila), kar naj bi zadoščalo za 63 kilometrov električnega dosega pri hitrostih pod 100 kilometrov na uro; znotraj mest naj bi bil ta doseg še večji. Na drugi strani naj bi avtomobil 100 kilometrov na uro z mesta dosegel v 5,8 sekundah, za kar gre deloma zasluga tudi povsem novemu osemstopenjskemu samodejnemu menjalniku.

Sicer pa avtomobil vsaj z vidika oblike ne prinaša večjih presenečenj. Zgleduje se namreč po že uveljavljenem modelu CX-5, še posebej v predelu C stebrička, pa tudi ohranitev oblikovalskega jezika Kodo kaže na to, da večjih pretresov na tem področju vseeno ni bilo. Avtomobil sicer v dolžino meri 4.745 milimetrov, v širino 1.890 milimetrov, v višino 1.685 milimetrov, medosna razdalja pa znaša 2.870 milimetrov.

V notranjosti se bodo prepletali izbrani materiali, med njimi tudi hrastov les, napa usnje in pa kromirani dodatki. Tudi v CX-60 bodo prevladovale asimetrične oblike, vozniku in potnikom pa bo na volja kopica asistenčnih in zabavnih sistemov. Tudi po zaslugi vseh teh dodatkov naj bi na preizkusnih trkih dosegla vseh pet zvezdic, več pa bo jasnega, ko bo CX-60 jeseni prispela na evropska tržišča.