Opel prehiteva okolijske normative

7. 6. 2018 | Jure Šujica
Deli

Nemci so že pripravljeni na uvedbo novega standarda Euro 6d-TEMP, čeprav bo ta postal obvezen šele čez dobro leto dni.

Ena od največjih skrbi avtomobilskih proizvajalcev v zadnjem času so izpusti škodljivih snovi in predvsem novi standardi merjenja škodljivih izpustov. Številni avtomobilski proizvajalci, kot sta Peugeot in BMW, so tako že začasno prekinili proizvodnjo nekaterih modelov, Porsche pa se je odločil in do nadaljnjega v celoti zaustavil proizvodnjo vozil. So pa na drugi strani tu tudi redke izjeme, ki z novimi standardi nimajo težav. Eden izmed njih je nemški Opel.

Iz Russelsheima, kjer je sedež Opla, namreč sporočajo, da so v celoti pripravljeni na prihajajoči okoljski standard Euro 6d-TEMP, in kot prvi uveljavljajo tako imenovane RDE meritve izpustov emisij v dejanski vožnji. Novi standard bo sicer v praksi postal obvezen šele čez dobro leto dni, septembra 2019, pri Oplu pa bi tako lahko igrali pomembno vlogo pri uveljavljanju tega standarda v prihodnjih mesecih.

Pet novosti na motornem področju

»Oplov hiter prehod na Euro 6d-TEMP je del našega načrta za prevzem vodilne vloge pri zmanjšanju emisij avtomobilov. Naslednji koraki so štirje elektrificirani modeli do leta 2020, vključno s Corso naslednje generacije z akumulatorskim električnim pogonom in Grandlandom X kot našim prvim priključnim hibridom. Do leta 2024 bomo povsem elektrificirani s hibridno ali akumulatorsko električno različico vseh modelov osebnih avtomobilov,« je dejal vodja razvoja pri Oplu Christian Müller.

Jedro rešitev za večjo čistost pogonskih agregatov sta tehnologija selektivne katalitične redukcije (SCR) pri dizlih, katere princip delovanja smo vam pred časom že predstavili, in filtracija trdih delcev, ki se iz dizlov zdaj selijo še v bencinske motorje. V sklopu posodobitev, s katerimi bodo izpolnili nove standarde tako Opel predstavlja pet novih motorjev, štiri 1,6-litrske motorje, bencinske ter dizelske, in pa 1,5-litrskega 'bencinarja'. Dizla bosta proizvedla 110 in 136 'konjev' (81 in 100 kilovatov), oba bencinska motorja, opremljena s SCR, pa 136 in 200 'konjev' (100 in 147 kilovatov). Najmanjši izmed peterice bo ponujal 130 'konjev' (96 kilovatov), Opel pa zanj obljublja nizko porabo goriva, ki naj bi se v kombiniranem ciklu gibala okoli 4,1 litra na 100 kilometrov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja