Opel Zafira ostaja na trgu in dobiva dodatek Life

9. 1. 2019 | Jure Šujica
Deli

Na voljo bo v treh dolžinah in z dvema medosnima razdaljama.

Nemška avtomobilska znamka Opel se v zadnjem času čedalje bolj posveča proizvodnji križancev, na račun tega pa so oziroma bodo prodajni katalog zapustili številni drugi, trenutno tržno manj zanimivi avtomobili. In glede na to, da se novi lastnik Opla koncern PSA prav tako čedalje bolj posveča križancem (tovrstno karoserijsko obliko sta dobila tudi Peugeotov enoprostorec 5008 in Citroenova limuzina C5), je bil strah pred tem, da bodo pri Oplu opustili model Zafira, upravičen.

Zdaj pa je jasno, da pri Oplu tega ne bodo storili. Ravno nasprotno, avtomobil bo še naprej ostal v ponudbi, poleg tega bo postal še precej bolj prilagodljiv. Zafira, po novem se imenuje Zafira Life, bo namreč z letom 2019 na voljo v četrti generaciji in v kar treh dolžinah; v dolžino bo merila 4,6, 4,95 ali pa 5,6 metra. Za primerjavo, aktualna tretja generacija Zafire je dolga 4,66 metra. Kako so torej dosegli takšen prirastek pri dolžini?

Križanec: med kombijem in enoprostorcem

Odgovor je preprost in razviden na prvi pogled. Čeprav pri Oplu pravijo, da gre za popolnoma nov avtomobil, je Zafira pravzaprav enaka Citroenovemu Spacetourerju, Peugeotovemu Travellerju oziroma Toyoti Proace. Zunanja podoba vozila je vseeno precej spremenjena, še posebno sprednji del, ki sledi smernicam, ki jih narekujejo preostali modeli znamke Opel. Ne nazadnje je Zafira eden izmed pomembnih elementov Oplovega strateškega načrta PACE! za povečanje prodaje, ki prve rezultate že kaže tudi v praksi.

Čeprav bo Zafira Life na prvi pogled podobna klasičnemu kombiju (najdaljša različica bo nadomestila model Vivaro, to ime pa bo Opel obdržal za tovorno izvedbo), pa naj bi bila po vsebini vseeno precej bližje osebnim avtomobilom. Na to nakazuje bogat nabor dodatne opreme, tako na področju udobja kot varnosti. Avtomobil bo tako lahko opremljen s sistemom odpiranja bočnih vrat zgolj z zamahom noge pod vozilom, navigacijsko napravo, ki ves čas spremlja stanje na cesti, in s sistemom za samodejno zaviranje v sili, če naštejemo le najpomembnejše.

Avtomobil bo svetovno premiero doživel že zelo kmalu, natančneje 18. januarja, ko bo vrata za novinarje odprl avtomobilski salon v Bruslju. Takrat bodo znane nadaljnje informacije o novincu, ki bo na trg zapeljal februarja, že zdaj pa je znano, da bodo za pogon skrbeli turbodizelski motorji z močjo med 70 in 133 kilovati, moč pa se bo lahko ob doplačilu prenašala na vsa štiri kolesa. Električna različica prihaja leta 2021.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja