Po limuzini še kupe in kabriolet – a brez osemvaljnikov

27. 5. 2020 | Jure Šujica
Deli

Učinkovitost motorjev postaja vedno bolj pomemben faktor, vseeno pa na športne voznike še niso pozabili. 

V začetku marca, ravno v času, ko bi moral del ekipe Avto magazina tradicionalno odpotovati v Ženevo in je pot zaradi koronavirusa odpadla, so se pri Mercedesu odločili in javnosti predstavili prenovljeno izvedenko aktualne generacije razreda E kar prek spleta. In ker se situacija do zdaj še vedno ni umirila, so se za podobno potezo odločili tudi pri njenih precej bolj nišnih derivatih, pri predstavitvi kupeja in kabrioleta.

Medtem ko bo prihodnja generacija Mercedes-Benza razreda S na voljo le še kot limuzina, pa se pri številko manjšem E za to vsaj zaenkrat še niso odločili. So pa zato obema novincema v primerjavi z limuzino in karavanom namenili povsem drugačen videz sprednjega dela avtomobila, saj je rob maske oblikovan v podobi črke A, precej bolj agresiven videz pa dajejo – še posebno v izvedbi AMG – dodatne reže za zajem zraka v odbijaču. Stranska linija in zadek medtem ostajata bolj ali manj enaka, poznavalci pa bodo novince lahko prepoznali tudi po štirih novih barvah, ki so jih pri Mercedesu namenili obema novincema.

Zanimivo, v kabini so pri Mercedesu največjo pozornost namenili volanskemu obroču. A to ne pomeni le, da so ga preoblikovali, temveč so izboljšali tudi delovanje njegovih funkcij. Tako se bo moral voznik po novem v stanju delno avtonomne vožnje na zahtevo vozila namesto obrata volana tega zgolj dotakniti in sistem bo vedel, da je voznik še vedno priseben. Sicer pa bodo tu na voljo še posodobljen informativno-zabavni sistem MBUX ter dva enako velika, 10,25-palčna digitalna zaslona (drugi namenjen instrumentni plošči), ki ju bo mogoče nadgraditi z nekoliko večjima s premerom diagonale 12,3 palca.

Pojem varnosti pa so pri obeh novincih vzeli še nekoliko širše. Namenili so jima namreč tudi paket Urban Guard. Ta bo tako recimo z zvočnimi in vizualnimi sporočili nakazal na morebiten poskus vloma ali nepooblaščenega odvoza vozila, prav tako bo ob morebitnem trku drugega vozila vanj lastniku takoj javil prometno nesrečo in obseg nastale škode. In glede na to, da so vozila znamke Mercedes-Benz pogoste tarče vse bolj iznajdljivih tatov, bo sistem ob morebitni kraji samodejno javil lokacijo vozila.

Motorna ponudba obeh modelov bo zajemala tri dizle in pa štiri bencinske motorje, pri čemer bosta na vsaki strani le še po en šestvaljnik. Bodo pa zato po novem še precej bolj učinkoviti, vse po zaslugi rešitev, kot je 48-voltna tehnologija blagih hibridov, daljši hodi valjev, dvojnimi komorami za selektivno katalitično redukcijo z vbrizgavanjem sečne tekočine, s čimer bodo stopnje izpustov škodljivih plinov še nekoliko manjše.

Le še en AMG

No, pri Mercedesu vseeno niso pozabili na športno naravnane voznike, ki pa bodo po novem deležni le ene različice z oznako AMG, to je E 53 4MATIC+. Gre pravzaprav za že znan blago hibridni pogonski sklop s šestvaljno bencinsko osnovo in z močjo 320 kilovatov (425 'konjev'), ki ga recimo že poznamo tudi iz modela CLS. Tudi AMG-izvedenke so razumljivo doživele nekatere kozmetične in tehnične spremembe, od bolj civilnih pa se bodo razlikovali po nekaterih karoserijskih spremembah, štirih izpušnih ceveh in voznikovem delovnem prostoru. Ta bo namreč na digitalni instrumentni plošči ponujal še nekaj dodatnih grafik in podatkov, potrebnih za hitro in športno vožnjo, ter volan, prek katerega bo mogoče dostopati do praktično vseh funkcij, ki jih sicer lahko najdemo v klasičnih menijih.

Čeprav pri Mercedesu cenika za oba novinca (ki bosta na voljo tudi v izvedbi AMG) še niso objavili, pa bomo prve primerke na cesti lahko videli že kmalu. Prišli naj bi namreč že proti koncu junija.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja