"Po treh pijačah bolje zavoziš"*

Akcija Heroji vozijo v pižamah z novimi močmi, novim sloganom in novimi metodami vstopa v tretjo sezono. Letos med podporniki tudi podjetje Adriamedia.

"Po treh pijačah bolje zavoziš"* (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
26. 11. 2019

»Nek sobotni večer sva se s prijateljico odpravili na žur, kjer sva spili nekaj alkoholnih pijač. Okrog 22:30 sem se odločila da se odpravim domov. Na parkirišču me je prijateljica prepričala, da še nisem šla domov, pač pa sem z njo spila še eno pijačo. Nato sem se usedla v avto k neznanemu vozniku, za katerega smo kasneje izvedeli, da je bil močno opit. Peljali smo se po avtocesti, sedela sem na zadnjem sedežu avtomobila. Nekaj pred cestninsko postajo sem se prestavila na srednji sedež zadnje klopi, se nagnila med sprednja sedeža in začela pogovor s prijateljico. V trenutku, ko sem pogledala naprej, je bilo že prepozno. Voznik se je zaletel v stoječ tovornjak, mene pa je, ker nisem bila pripeta, vrglo pred sprednje sedeže. Zbudila sem se čez tri dni v bolnišnici z diagnozo: tetraplegija.«

To je zgodba le ene izmed žrtev pijanih voznikov, Vesne Novak. Vesna je sicer v letih po nesreči kar dobro (a še zdaleč ne popolnoma) okrevala, danes pa svojo izkušnjo z javnostjo deli kot ambasadorka društva Vozim oziroma akcije Heroji furajo v pižamah. Ta akcija namreč prav v teh dneh vstopa v svojo tretjo sezono, kljub relativno kratkemu stažu pa je dosedanji uspeh projekta že močno prepoznaven. Tudi v mednarodnih vodah. Nenazadnje mu je evropska komisija lani namenila prestižno nagrado Jacques Barrot Grand Prize za izjemne dosežke na področju varnosti v cestnem prometu.

Doseg akcije je dober

Da gre za uspešno akcijo, kažejo tudi statistike. Kot je povedal David Razboršek, direktor Zavoda Vozim, so namreč s pomočjo akcije doslej prek različnih dogodkov stopili v stik s kar 14.000 mladimi, poleg tega pa so jih na območjih, kjer je slabo urejen javni prevoz, 600 tudi varno prepeljali domov. Več občin je že sprejelo različne ukrepe oziroma načrte za zmanjšanje števila voženj pod vplivom alkohola.

Letošnji slogan akcije, ki se glasi 'ženske so boljše voznice kot moški' je sicer že takoj po objavi na spletu naletel na burne odzive številnih posameznikov, predvsem moškega spola. A dejstvo je, da je izmed 50 prometnih nesreč s smrtnim izidom od začetka leta 2018 do danes, katerim je botroval alkohol, na vozniškem sedežu le enkrat sedela ženska. V vseh drugih nesrečah je bil povzročitelj moškega spola. Moški povzročijo kar 89 odstotkov vseh prometnih nesreč, pri katerih botruje alkohol.

Do 8.000 evrov kazni za alkoholiziranost

Vršilka dolžnosti direktorice javne agencije za varnost prometa Vesna Marinko je izpostavila, da so med moškimi posamezne starostne skupine, pri katerih je tveganje za vožnjo v opitem stanju bistveno višje. »Pri prometnih nesrečah s smrtnim izidom daleč najbolj izstopa delež moških povzročiteljev v starosti med 45 in 54 let, sledi pa skupina v starosti med 25 in 34 let. Mlajše generacije izstopajo bistveno manj.«

Tako kot v prejšnjih letih se je tudi letos projektu pridružila Toyota Adria. Z njihovo Corollo so v minulih letih pomagali prepeljati domov številne mlade, hkrati pa tistim, ki so zaradi nesrečnih okoliščin pristali na invalidskem vozičku pomagali, da so spet pridobili nekaj mobilnosti in svobode. Kot je poudaril predsednik podjetja Kensuke Tcuchiya je namreč tovrstno sodelovanje tudi povsem v skladu z globalnimi smernicami znamke. Predstavil je tudi številne ukrepe japonskih organov za zmanjšanje alkohola za volanom, ki sicer v veliki meri temeljijo na represiji, do katere v Sloveniji veljajo določeni zadržki. Tako na primer vozniku, ki ga policisti ujamejo v opitem stanju, grozi do 8.000 evrov kazni, petletna prepoved vožnje, hkrati pa so kazni lahko deležni tudi sopotniki v avtomobilu, lastnik gostinskega obrata, ki je kršitelju točil alkohol, čeprav je vedel, da bo iz lokala odšel z lastnim avtomobilom, in celo staršem, ki so svojemu otroku posodili avtomobil, vedoč, da bi lahko užival alkohol.

Organizatorji letošnje akcije so v sodelovanju s podjetjem Adriamedia pripravili zanimiv koledar z naslovom Koledar gole resnice. V njem nastopa dvanajsterica domačih žensk, oblečenih v pižame znamke Lisca. Vsaka s svojim sloganom spodbuja k temu, da za volan nikar ne sedamo v pijanem stanju, koledar pa bodo člani društva Vozim delili po različnih lokalih, frizerskih salonih, gasilskih društvih in drugod na podeželju, ter s tem še dodatno širili svoje poslanstvo.

*geslo Adrijane Dimec na Koledarju gole resnice

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri