Porsche Cayenne dobiva novo najmočnejšo izvedbo

13. 8. 2019 | Jure Šujica
Deli

Tako v klasični kot kupejevski podobi je avtomobil z novim pogonskim sklopom že na voljo.

Porsche izmed vseh znamk v sklopu koncerna Volkswagen velja za tisto, ki se je po izbruhu afere pred štirimi leti najbolj odločno obrnila proti dizelskim motorjem in jih tudi kot prva umaknila iz svoje ponudbe. A kupci ob tem niso bili nič kaj prikrajšani. Dizle so namreč nadomestili hibridi, česar pa so še posebej veseli kupci vozil Panamera in Cayenne. Ta namreč sedaj prihaja na trg v najmočnejši podobi doslej – in s hibridnim pogonskim sklopom.

680 'konjev' ali natanko 500 kilovatov namreč premore Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid, ki bo od samega začetka na voljo tako v klasični, kakor tudi kupejevski podobi (katero v Sloveniji uradno sicer še čakamo). Pod pokrovom obeh različic bo kraljeval enak pogonski sklop, sestavljen in turbinsko podprtega štirilitrskega osemvaljnika z močjo 550 'konjev' oziroma 404 kilovatov, ki ga poznamo že iz modela Turbo S. Temu se nato pridružuje še elektromotor z močjo 100 kilovatov, s pomočjo katerega avtomobil doseže zgoraj navedeno sistemsko moč.

Tehnična rešitev, ki jo Porsche predstavlja v novincu na eni strani prinaša spoštovanja vredne zmogljivosti, na drugi pa tudi učinkovitost. Tako pri Porscheju dodajajo, da bo vozniku ob 500 kilovatih moči na voljo tudi kar 900 njutonmetrov navora, avtomobil pa bo zajetnim dimenzijam navkljub do 100 kilometrov na uro pospešil v manj kot štirih sekundah. Najvišja hitrost? 295 kilometrov na uro, kar je skoraj enako kot nedavno predstavljen Porsche 911 Carrera Coupe.

'All-inclusive'

Kaj pa učinkovitost? No, elektromotor ne bo služil zgolj kot podpora bencinskemu motorju. Že res, da bo povprečna poraba goriva ob skupnem delovanju obeh motorjev znašala med štiri in pet litrov (Porsche navaja podatek med 3,7 in 3,9 litri a še vedno ob upoštevanju standardov NEDC), a je ob tem potrebno omeniti, da bo Cayenne E-Hybird lahko deloval tudi zgolj ob uporabi elektromotorja. Baterijski sklop s kapaciteto 14,1 kilovatnih ur bo namreč omogočal do 40 kilometrov električne avtonomije, ob tem pa tudi najvišjo hitrost 135 kilometrov na uro.

Kupci omenjenega Cayenna pa ne bodo deležni zgolj novega pogonskega sklopa – mimogrede tudi Cayenne Coupe bo po novem na voljo tudi s šibkejšim hibridnim pogonskim sklopom, pri katerem kot osnova služi bencinski šestvaljnik – temveč tudi vseh dobrot za udobje v kabini. Tako bodo novinci opremljeni tudi z možnostjo popolne povezljivosti vseh vrst pametnih telefonov, navigacijskim sistemom s podatki o prometu v realnem času in celo klimatsko napravo, ki jo bo moč upravljati na daljavo. Ob tem bodo prav vsa vozila serijsko opremljena tudi s sistemom PDCC, ki preprečuje pretirano nagibanje šasije, zračnim vzmetenjem in pa keramičnimi zavorami.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja