(Predstavitev) Prenovljena Ateca se zgleduje po Leonu

Podobnost je na tehnični in oblikovni ravni več kot očitna. Motorna ponudba malenkost preseneča.

(Predstavitev) Prenovljena Ateca se zgleduje po Leonu (foto: Seat) Seat
15. 6. 2020

Če ste že v roke vzeli zadnjo številko revije Avto magazin, ste v njej verjetno zasledili test Seatovega najstarejšega križanca, Atece. Ta seveda ni prvi, ki smo ga naredili od njenega prihoda na trg, je pa zagotovo zadnji – vsaj v aktualni podobi. Seat je namreč danes dopoldan razkril njeno novo podobo – a na obstoječi platformi.

Po štirih letih je tako sledila prenova, ki pa je, kot smo vajeni v zadnjem času, bolj ali manj tehnološke narave, zaradi česar večjih karoserijskih sprememb na prvi pogled ni opaziti. V štirih letih od njene predstavitve je namreč v tem avtomobilskem razredu na trg prišlo kar nekaj novosti, večinoma vezanih na infozabavni sistem ter asistenčne tehnologije.

No, na trg pa je zapeljal tudi novi Leon in Ateca je po slednjem povzela kar nekaj oblikovalskih elementov. Najbolj opazni so žarometi, ki svetijo v LED tehniki, prenovljeni pa so tudi zadnji žarometi, maska hladilnika ter oba odbijača, zaradi česar je Ateca po novem celo malenkost daljša kot ob prihodu na trg.

Po Lenovemu se zgleduje tudi napis Ateca na zadnjih vratih. Številka 4 označuje vrsto pogona.

A kot rečeno je bila glavnina pozornosti namenjena tehnološkemu napredku in posodabljanju tistega, kar se skriva pod pločevino. Novi infozabavni sistem bo tako že v osnovni izvedbi omogočal podporo obema najbolj razširjenima operacijskima sistemoma pametnih telefonov, a v primeru Androidnih naprav le preko žične povezave. V nadgrajeni izvedbi z 9,2-palčnim zaslonom bo nato na voljo še navigacijski sistem.

Sam sistem bo sicer moč upravljati z glasom, aktivirati pa - tako kot v Leonu – z besedno zvezo 'Hola Hola', njegov zaslon pa bo v vsakem primeru palec in malenkost manjši kot digitalna instrumentna plošča. Vgrajena SIM kartica bo medtem vozniku omogočala dostop do različnih storitev v njemu lastnem jeziku.

Paket varnostnih tehnologij je na drugi strani zapolnjen z vsemi najpomembnejšimi sistemi in še nekaj dodatki. Tako bo recimo na voljo aktivni radarski tempomat, pri čemer pa bo moral voznik vseeno imeti vsaj eno roko ves čas na volanu. V kolikor tega ne bi upošteval, bo sistem sposoben avtomobil varno in povsem samostojno zaustaviti.

Vozni programi bodo pri dvokolesno gnani različici štirje, pri štirikolesno gnani pa še dva zraven. Slednja bosta namenjena najzahtevnejšim razmeram, ki jih ponujajo, sodeč po njunih imenih, sneg in pa brezpotja.

Močno prevetrena bo na drugi strani motorna ponudba. Ta bo sestavljena iz litrskega, 1,5-litrskega ter dvolitrskega bencinarja z močjo med 110 in 190 'konji' (81-140 kilovati) in pa zgolj dveh različnih dvolitrskih dizlov. Namesto odhajajočega 1,6-litrskega agregata bo tako šibkejši dizel proizvedel 115 'konjev', močnejši pa 150. Ob tem je potrebno omeniti, da bodo vsi motorji z izjemo najmanjšega bencinskega na voljo tudi s samodejnim menjalnikom.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri