Ford Ka je eden od redkih avtomobilov, ki z vsako prenovo prinašajo tudi povsem drugačno obliko. Zdaj prihaja nova, tretja in najbolj prostorna generacija. Tudi zato je zdaj Ka+.
Marsikdo se še spomni tistega malega Forda, ki je leta 1996 na ceste zapeljal z ogromnimi plastičnimi obrobami in je bil nekaterim neznansko všeč, spet drugim pa, jasno, sploh ne. A kakšnega je še danes mogoče uzreti, predvsem v Grčiji ali v Španiji pa navsezadnje tudi na Kanarskih otokih. Razlog? S svojo odpornostjo in velikimi plastičnimi obrobami je bil idealen avto za izposojevalnice avtomobilov in nekateri so pač preživeli do današnjih dni. Leta 2003 so pri Fordu k osnovnemu Kaju dodali še športno različico SportKa in dvosedežni kabriolet StreetKa, šest let pozneje pa v sodelovanju s Fiatom predstavili povsem nov Ka. A z drugo generacijo, ki je prinesla sicer lep, a tudi drag avtomobil, na marsikaterem trgu (tudi na slovenskem) ni bilo uspeha. Razred majhnih avtomobilov je čedalje večji, marsikateri od njih pa je tudi cenovno ugodnejši. Za slabo prodajo Kaja druge generacije pa lahko okrivimo tudi večjo Fiesto. Zimzelena Fiesta je namreč letos praznovala že 40 let in zanjo se je po vsem svetu odločilo že več kot 16 milijonov voznikov. Leta 2010 je na ceste zapeljala že šesta generacija, z njo pa se je Ford vrnil tudi na ameriški trg. A avto se ne prodaja dobro le onkraj luže, Fiesta šeste generacije je vse od svojega rojstva eden od najbolje prodajanih majhnih avtomobilov v Evropi. Tudi zato, ker je cenovno precej dostopna, je prepričala marsikdaj tudi tiste kupce, ki so morda na začetku razmišljali o manjšem Kaju. A ko prideš v salon in te v roke dobi izkušen prodajalec, je treznega razmišljanja in odločnosti v hipu konec.
Zdaj so pri Fordu pripravljeni na nov napad. Pogum jim dajejo zadnji prodajni rezultati, ki kažejo vzpon, ponovno željo po njihovih avtomobilih in ne nazadnje pozitivno poslovanje. Hkrati se Fordu vsaj za zdaj pozitivno obnese proizvodnja globalnih avtomobilov. O Fiesti ni treba zgubljati besed, precej bolje kot v Sloveniji se v svetu prodajajo tudi Focus in večji enoprostorci in navsezadnje tudi Mustang, katerega prodajne številke so sicer majhne, a je z uradnim prihodom v Evropo zagotovo dvignil ime znamke. Hkrati so se pri Fordu odločili, da bodo prodajali zgolj prodajno profitne avtomobile, ti pa naj bi bili veliko boljši, kot so Fordi nekoč bili.
Takšen naj bi bil tudi novi Ka. Z oznako Ka+ že nepoznavalcu želijo povedati, da ponuja nekaj več. To je v prvi vrsti prostornost, saj naj bi se v njem brez težav peljalo pet odraslih oseb. Na statični svetovni predstavitvi se vozili seveda nismo, v avto pa smo vendarle lahko sedli in se prepričali, da je avto res prostoren. Evropski kupci se bodo zagotovo pridušali nad obliko avtomobila, a tudi Ka+ bo globalni avto. To pa seveda pomeni eno obliko za ves svet, in tudi eno tovarno. Pri Fordu so se odločili za sicer sodobno tovarno, ki pa je v Indiji. In žal se vsaj trenutno oblika zdi preveč 'indijska', zato o avtu v presežnikih pač ne gre govoriti, dokler ga ne preizkusimo. Pri Fordu v bran postavljajo dejstva, da je precej večji od sedanjega Kaja in precej cenejši od Fieste. V primerjavi s sedanjo Fiesto to sicer ne drži, a ob odločitvi, da bo nova Fiesta večja, predvsem pa bolj elegantna in bolje opremljena, je jasno, da bo tudi dražja. In tako bo Ka+, ki bo na nemškem trgu na voljo za 9.950 evrov, res veliko cenejši.
Kakorkoli, Ka+, ki bo stal na enaki platformi kot večja Fiesta, bo ponujal 270 litrov prtljažne prostornine, v razmerju 60 : 40 pa bo mogoče zložiti tudi naslonjala zadnje klopi. Precej bolj kot z zunanjostjo so se pri Fordu potrudili z notranjostjo. Ta je kar všečna, ob številnih odlagališčih pa ponuja nekaj zanimivih rešitev. Tako je mogoče predal na vrhu armaturne plošče uporabiti tudi kot nosilec pametnega telefona, v predalu pa je tudi USB-vtičnica, ki seveda pride še kako prav, če na pametnem telefonu zaženemo navigacijo. Številni majhni avti so brez zaprtega predala pred sovoznikom, no, Ka+ ga ima in ta je takrat, ko so vrata avtomobila zaklenjena, prav tako zaklenjen.
Kupci bodo lahko izbirali med dvema stopnjama opreme, prav tako bo 1,2-litrski bencinski motor ponujal dve moči – 70 ali 85 'konj'. V serijski opremi z močnejšim motorjem bodo med drugim tudi ročna klimatska naprava, električno pomična prednja stekla, centralno zaklepanje z daljinskim upravljanjem, šest zračnih blazin, elektronski nadzor stabilnosti s pomočjo pri speljevanju na strmini, Fordov sistem za komunikacijo in upravljanje pametnih telefonov Sync in tudi MyKey, prek katerega bodo lahko starši svojim otrokom omejili glasnost glasbe in nastavili največjo hitrost. Dodatno pa bo avto mogoče ozaljšati z elektronsko klimatsko napravo, tempomatom, v usnje oblečenim volanskim obročem, ogrevanimi prednjimi sedeži, električnim pomikom zadnjih stekel in ne nazadnje s 15-palčnimi aluminijastimi platišči.
Ob slednjem lahko vsaj za zdaj verjamemo besedam Darrena Palmerja, direktorja linije modelov manjših vozil pri Fordu Evropa, ki je na tiskovni konferenci med drugim dejal: »Izbira kompaktnega avta še ne pomeni, da morate sklepati kompromise. Naš novi KA+ navdušuje z visokimi merili, ki so jih postavili Ford Fiesta, B-MAX in EcoSport, ter prinaša slog, prostornost, napredne tehnologije in prefinjenost v skladu z željami evropskih uporabnikov.«
Kako bo v realnosti, bodo veliko povedale že preizkusne vožnje, glavno besedo o zadovoljstvu pa bodo seveda podali kasnejši lastniki. A takole iz prve roke – novi Ka, ki je spet povsem drugačen od predhodnika, bi lahko bil zanimiva alternativa za tiste kupce, ki zdaj pogledujejo predvsem k rabljenim avtomobilom. Novi, razredni tekmeci novega Ka+ pa seveda ob sicer ugodni ceni ponujajo precej manj prostora, posledično pa tako niso ravno najprimernejši za družinsko rabo.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak Foto: tovarna
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji