Predstavljamo Lynk & Co: Pametni telefon na štirih kolesih

Ne zgodi se prav pogosto, da se rodi nova avtomobilska znamka. In tako, kot so nekateri predvidevali – če se že bo, se bo na Kitajskem –, se je tudi zgodilo. Le da vseeno z evropskim priokusom.

15. 11. 2016

Vse skupaj namreč poteka pod okriljem skupine Geely Auto Group, kjer so pred dobrimi tremi leti dobili idejo, da bi ustvarili novo avtomobilsko znamko. A Kitajci so se že naučili, da sami nimajo dovolj znanja, s katerim bi prepričali evropskega kupca, zato so vse skupaj prepustili švedskemu Volvu. To seveda ni naključje, saj je Geely leta 2010 od Forda odkupil znamko Volvo. Tako imajo tako rekoč pod domačo streho evropsko znanje, ideje, oblikovanje.

Na predstavitvi so sicer vsi oblikovalci in snovalci zatrjevali, vključno z vodilnimi možmi (Geelyja in Volva), da je Lynk & Co povsem samosvoja znamka, a podobnosti z Volvom ne morejo skriti. Navsezadnje bo njihov prvi avto, s pomenljivim imenom 01, stal na Volvovi modularni platformi, imenovani Compact Modular Architecture (CMA), ki jo bodo pri Volvu uporabili za izdelavo avtomobilov serije 40. A podobnosti, vsaj navzven, ne razkriva podvozje, temveč oblikovanje, sicer ne toliko zunanje, bolj notranje, kjer nekateri detajli močno spominjajo na švedske avtomobile. Kar pa seveda po drugi strani ni nič narobe. Oblikovno je avto lahko predmet razprave, notranjosti pa vsaj po videnem ne moremo kaj veliko očitati. Za podrobno oceno pa bo seveda treba počakati še vsaj leto dni, ko bo Lynk & Co 01 najprej zapeljal na kitajske, potem pa še na evropske in ameriške ceste.

In tudi zato je bil avto tokrat pravzaprav v drugem planu. Osnovni namen dogodka, ki se je odvijal v matičnem mestu Volva, torej Goteborgu, in nato naslednji dan v nemškem Berlinu, kot stičišču evropske kulture in industrije ter najbolj razvijajočem nemškem mestu, je bil razkriti znamko in njeno filozofijo.

Lynk & Co ne bo klasična avtomobilska znamka, model 01 (in nato naslednji modeli z imeni 02, 03, 04 ...) pa ne klasični avtomobili. No, sicer mu ne bo manjkalo nič, kar imajo tudi drugi avtomobili, a imel bo nekaj več. Pravijo, da bo že model 01 pametni telefon na štirih kolesih, saj so se s to idejo lotili njegovega razvoja. Avto bo ves čas povezan s svetovnim spletom, pri čemer ne bodo potrebne nikakršne podatkovne telefonske kartice. Geely se je namreč povezal s svetovnima gigantoma Ericssonom in Microsoftom, s katerima bodo ustvarili lasten podatkovni oblak, v katerega bodo povezana vsa njihova vozila. Kitajci namreč pravijo, da je prihodnost v povezljivosti, in te v Lynk & Co ne bo manjkalo. Tudi prilagodljivosti ne, saj bo osrednji zaslon mogoče povsem prilagajati vsakemu uporabniku posebej, mogoče pa bo tudi nalaganje različnih spletnih aplikacij drugih proizvajalcev. Za uporabo avtomobila morda ne bo potreben niti ključ, saj se bo prek povezljivosti v oblaku lahko določilo, kdo se z avtom lahko pelje in kdo ne.

A da bo jasno, kako bo vse to teklo v resnici, bo najbolje počakati na prve avtomobile.

Zato je morda še bolj kot avto zanimiv prodajni koncept. Tudi tu se je Geely združil s še enim svetovnim gigantom, in sicer s kitajskim Alibabo, kar takoj nakazuje, kako se bo avto kupovalo. Spletni velikan, katerega vrednost ocenjujejo na več kot 200 milijard evrov, bo njihove avtomobile prodajal, da, uganili ste – prek spleta. Link & Co ne bo imel klasičnih prodajnih salonov, avto bodo dostavljali neposredno kupcem. Zadnje bo mogoče tudi zato, ker kupci ne bodo mogli izbirati med različno opremo. Lynk & Co avtomobili bodo namreč na prodaj zgolj v eni različici, z enim paketom opreme, ki pa naj bi bil zelo bogat. A avtomobili se bodo vseeno med seboj razlikovali, saj bo prodajni koncept podoben modnim smernicam, kar pomeni, da ne bodo denimo prodajali avta modelnega leta 2017, ampak kolekcijo pomlad-poletje 2017.

Sicer pa prodajanje avtomobila ne bo slonelo zgolj na lastništvu, avtomobili znamke Lynk & Co naj bi bili že zasnovani tako, da se bo njihova uporaba delila. Raziskave namreč kažejo, da vse več mladih ne želi imeti svojega avtomobila in da nimajo prav nič proti deljenju oziroma skupni rabi. Zato bo ob klasičnem nakupu do avtomobilov znamke Lynk & Co mogoče priti tudi z najemom, kratkoročnim ali dolgoročnim, pri čemer se bo uporabnik zavezal za določeno časovno obdobje. Tako kot z aneksom za nakup telefona.

Ni kaj, pred Kitajci si očitno ne moremo več zatiskati oči. Pa je pravzaprav na mestu tudi vprašanje, ali si jih sploh še želimo. Predvsem če upoštevamo, da bodo njihovi avtomobili Lynk & Co cenovno dostopni (tudi na račun nižjih stroškov izdelave le enega paketa opreme), da se bodo prodajali po novem sistemu in da imajo lastniki vizijo postati svetovni proizvajalec in prodajalec avtomobilov. Je v tem sploh kaj slabega, seveda s stališča kupca?

Besedilo Sebastjan Plevnjak Foto Sebastjan Plevnjak, tovarna