Predstavljamo: Peugeot i-Cockpit: Novo poglavje

Je že tako, da so navadno korenite spremembe težke in tvegane. Še posebno v avtomobilski industriji, kjer je na kocki veliko, če ne vse. Če se spremembe obnesejo, so zadovoljni vsi, sicer sledijo za znamko težki časi.

Predstavljamo: Peugeot i-Cockpit: Novo poglavje (foto: Peugeot) Peugeot
21. 5. 2016

Leta 2012 je širšo javnost in kupce Peugeot vzporedno z novim 208 presenetil tudi z novo notranjo ureditvijo. Sledile so polemike, pritoževanja, pa seveda tudi pohvale. Do danes so pri Peugeotu prodali že več kot 2,2 milijona modelov z novo notranjo ureditvijo (poleg 208 jo imata tudi modela 2008 in 308), ki so jo pri Peugeotu poimenovali i-Cockpit.

Naj spomnimo: nova notranja ureditev je prinesla zelo majhen volanski obroč, precej višje pomaknjene merilnike in velik zaslon, občutljiv za dotik, na sredinski konzoli, ki je nadomestil skoraj vse gumbe s sredinske konzole. Je že res, da smo se v preteklosti pritoževali nad prevelikim številom gumbov na sredinski konzoli, a preskok na zgolj en gumb in na zaslon, občutljiv za dotik, je bil pogumen korak. Hkrati smo imeli višerasli vozniki težavo s pogledom na merilnike. Ti so bili postavljeni višje, a ker imamo višji vozniki tudi volanski obroč pomaknjen v najvišjo možno lego, je ta prekrival merilnike. Tudi zato, ker je bil tako majhen, se 'skozi' njega ni videlo, nad njim pa tudi ne. Je pa seveda res, da je bila to težava zgolj višeraslih voznikov, vsi drugi so menda svoj položaj našli brez težav.

A pohvalno pri Peugeotu niso poslušali zgolj tistih kupcev, ki so novo notranjo ureditev hvalili, ampak so prisluhnili tudi tistim, ki so jo kritizirali. S prihajajočo novo notranjo ureditvijo naj bi tako ugodili vsem.

Volanski obroč sicer še vedno ostaja majhen, a je na zgornjem in spodnjem delu povsem raven, s čimer so zagotovili boljšo preglednost nad volanskim obročem in hkrati omogočili več prostora v predelu voznikovih nog. Ali drugače povedano, tudi če si bomo višerasli vozniki namestili volanski obroč v najvišji možni položaj, bomo zaradi ravnega zgornjega dela volanskega obroča brez težav videli na merilnike in predvsem na merilnik hitrosti.

A bolj kot volanski obroč v oči zbode povsem nova armaturna plošča. Jasno, pozitivno, saj so se pri Peugeotu odločili, da jo bodo imeli poslej prav vsi njihovi novi modeli. A ta ni zgolj oblikovno prenovljena, temveč je povsem digitalna. Največji sladkorček nove armaturne plošče je, da bodo z njo opremljeni prav vsi avtomobili, tako tisti najbolje opremljeni kot tudi tisti z najslabšo oziroma osnovno opremo. Posledično to pomeni, da pri Peugeotu ukinjajo klasične merilnike in stopajo na pota novih tehnologij. Po videnem ter preskušenem lahko mirno zapišemo, da se kupcem in privržencem znamke ni treba bati. V višini voznikovih oči bo po novem nameščen 12,3-palčni zaslon visoke ločljivosti s futuristično grafiko. Zaslon je razdeljen na dva dela, levega in desnega, pri čemer je njegova konfiguracija mogoča prek osrednjega zaslona ali pa z dvema tipkama na volanskem obroču. Leva tipka za levi del zaslona in desna za desno stran zaslona.

Vzporedno bodo pri Peugeotu ponudili tudi povsem nov osempalčni osrednji zaslon, ki deluje kot tablični računalnik in se predvsem ponaša z boljšo občutljivostjo na dotik. Hkrati so pod njim nameščena elegantna stikala, prek katerih hitro prikličemo posamezne menije na osrednji zaslon, kot so radio, navigacija, nastavitev zaslona, telefon. V sklopu osrednjega zaslona je povsem nova tudi sredinska konzola ter v primeru samodejnega menjalnika tudi povsem nova ročica za pretikanje. Pri Peugeotu so se poslovili od stare skale, po kateri se je pomikalo prestavno ročico, po novem bo zadostoval zgolj rahel pomik ročice naprej ali nazaj.

Nova notranja ureditev pa ne prinaša zgolj vizualnega napredka, ampak tudi nove tehnologije. 3D-navigacija bo ubogala glasovno vodenje, hkrati pa bo takoj podajala prometne informacije v realnem času prek sistema Tom Tom Traffic. Sistem bo takoj ob vnosu želene poti preveril in izračunal pot, in če bodo na njej zastoji, hipno podal drugo, hitrejšo alternativo. Tudi prostoročno telefoniranje bo novo, saj bo sistem prav tako ubogal glasovna navodila, pri čemer bo lahko tudi prebiral (in pošiljal) SMS-sporočila. Poskrbljeno bo tudi za lastnike pametnih telefonov, saj ne bodo manjkali niti Apple Car Play, Mirrorlink in Android Auto.

Novo notranjo ureditev bodo uporabniki izdatno lahko ozaljšali tudi z novo ambientalno osvetlitvijo, z masažnimi sedeži in pa različnimi vonji prek vgrajenih osvežilnikov zraka.

Po videnem in preskušenem se za Peugeot obetajo boljši časi. Že ko smo sedli v maketo avtomobila, je bil občutek pozitivno drugačen, zato ni dvoma, da bo takšen tudi v pravem avtomobilu. Sploh ker pri Peugeotu niso zanemarili ergonomije in tokrat naj bi bilo res vse na svojem mestu. Brez dvoma lahko zapišemo, da je zdaj notranja ureditev končno dosegla raven, ki so si jo verjetno pri Peugeotu želeli že s prvo. A morda so se takrat zadeve lotili s prevelikimi koraki. Navsezadnje gre za velike spremembe, ki zahtevajo znanje in pogum. Zadnjega so pri Peugeotu pokazali s prvo generacijo nove notranje ureditve, znanje pa brez dvoma s prihajajočo.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak Foto: tovarna