Preizkusili smo: Očala Serengetti Trento

16. 7. 2007
Deli

Testov sončnih očal na Avto magazinovih straneh ne boste pogosto zasledili. Pravzaprav je ta prvi. Toda zanj obstaja razlog. Očala, ki smo jih preizkusili, niso običajna. Namenjena so voznikom. In prav zanimivo je bilo preizkusiti, kaj v resnici zmorejo.

Tisti, ki se spoznajo na optične ‘pripomočke’, bodo veliko razbrali že iz priložene specifikacije. Tam piše, da so stekla pri Serengettiju mineralna, fotokromatska, antirefleksna, polarizacijska in da imajo vgrajeno tehnologijo Spectral control, ki odbija oziroma zadrži najmanj 95 odstotkov modre svetlobe. Manj navdušujoče za vse, ki prisegajo na modne barve, pa je, da so stekla ‘Drivers’ na voljo le v rjavo oranžni barvi, saj ta zagotavlja najboljši kontrast.

Je pa v ponudbi toliko več različnih okvirjev. Tako modnih kot klasičnih. Testni model je nosil oznako Trento. Najdete ga v družini športno-klasičnih Serengettijevih očal. Okvir je plastičen in na pogled bolj robusten (beri: športen), je pa hkrati še vedno dovolj lahkoten, da nošenje tudi po nekajurni vožnji ni moteče.

Ko pogledate skozi stekla, dobite vtis, da ta ‘zrišejo’ bolj ostro in čisto okolico, kot ste je sicer vajeni. Še posebej, če navadno uporabljate športna sončna očala s temnimi oziroma črnimi lečami. Drugih prednosti ne boste opazili takoj. Te se izrazijo šele po nekajurni vožnji. Poznopopoldanska pot, ki sem jo pred dnevi prevozil proti zahodu Italije, je bila kot nalašč za to.

Kljub na pogled manjši zasenčenosti stekel kot pri sončnih očali, ki jih uporabljam, me žgoče poletno sonce, ki se je upiralo v vetrobransko steklo, ni motilo. Stekla so odlična in oči resnično dolgo ostanejo spočite. Tudi zahvaljujoč polarizacijskemu filtru, ki poskrbi za skoraj popolno izničenje odbijajočih žarkov oziroma bleščanja. Da gre za kakovostna očala, me je prepričalo še nekaj. Snel sem jih šele, ko se je dan prevesil v mrak. Ker so stekla fotokromatska, se zasenčenost samodejno prilagaja svetlobi in tako je vidljivost dobra tudi v mraku, oblačnem vremenu, ob vstopih v tunele ter na odsekih cest, kjer so pogosti prehodi iz sončnih v senčne dele in obratno.

Kako kakovostna so Serengettijeva očal, pove tudi cena, ki v primerjavi s konkurenco ni nizka. Za model Trento boste morali pri nas odšteti 235 evrov. To pa je vsota, o kateri je že vredno razmisliti. Se sprašujete, ali se splača? Če ste veliko na cesti in če imate radi svoje oči, se. Prednosti Serengettijevih očal pred modno bolj znanimi znamkami mogoče ne boste prepoznali takoj, boste pa njihovo tehnološko napred­nost sčasoma znali toliko bolj ceniti.

Cena: 235 evrov (Serengetti Trento).

Zastopa: Rodeo Team, d. o. o., www.rodeoteam.si

Matevž Korošec, foto: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja