Preizkusni trki EuroNCAP: popoln začetek leta

3. 3. 2021 | Jure Šujica
Deli

Oba avtomobila sta dosegla vseh pet zvezdic, še posebej pa sta blestela na področju varnosti voznika.

Varnostne tehnologije v novih avtomobilih so v zadnjih letih doživele neverjeten razvoj, temu pa posledično sledijo tudi organizacije, ki bdijo nad tem področjem, kot je recimo Euro NCAP. Omenjena organizacija je namreč v lanskem letu temeljito posodobila proces preizkusnega testiranja, kar je nenazadnje otežilo delo tudi proizvajalcem, ki tako še  težje dosegajo najboljše ocene. A očitno s tem vseeno nimajo prevelikih težav, kar dokazujejo tudi v letošnjem letu.

Prvih letošnjih testiranj sta se tako udeležila dva kupejevska križanca, ki pa nagovarjata povsem drugačen profil kupcev: Cupra Formentor in Polestar 2 – bencin proti elektriki. (Groba) oblikovna podobnost obeh vozil pa ni edina skupna točka, ki si jo delita. Očitno je tukaj tudi varnost, saj sta na preizkusnih trkih oba avtomobila osvojila oceno petih zvezdic.

A ne le to, oba avtomobila sta dosegla tudi najboljša rezultata na področju zaščite voznika od uvedbe novega točkovanja. Polestar je namreč na tem področju osvojil 92 odstotkov vseh možnih točk (toliko kot lani Seat Leon), Formentor pa še odstotek več, blestela pa sta tudi na vseh preostalih področjih. Polestarju je tako recimo uspelo osvojiti vsaj 80 odstotkov točk v vseh štirih kategorijah ocenjevanja – najmanj na področju zaščite pešcev, 89 odstotkov točk pa je dosegel na področju zaščite otrok.

Zaščita otrok je bila sicer ena izmed najsvetlejših točk tudi pri Formentorju, ki je na tem področju dosegel 88 odstotkov točk, še najslabše pa se je z 68 odstotki točk odrezal na področju zaščite pešcev. Na področju opremljenosti z asistenčnimi sistemi v standardni različici vozila je prejel 80 odstotkov točk.

Varnost je prioriteta

Nad rezultati testov so sicer navdušeni tudi v organizaciji Euro NCAP, še posebej ob dejstvu, da so avtomobilski proizvajalci v situaciji, ko je potrebno varčevati, a tega ne počnejo na račun varnosti. »Pri Euro NCAP skrbimo, da varnost avtomobilov v trenutni situaciji ni ogrožena in lepo je videti, da sta omenjeni znamki varnost postavili visoko na mesto prioritet. Varnost je eno izmed najpomembnejših strateških področij za vsako znamko, saj vedo, da kupci ne bodo tolerirali zniževanja standardov,« je dejal generalni direktor organizacije, Michiel van Ratingen.

Poleg omenjenih dveh modelov pa so tokrat pod drobnogled vzeli tudi Renault Arkano in električnega Lexusa 300e, pri čemer pa gre v obeh primerih za avtomobila, ki temeljita na vozilih, predstavljenih leta 2019: Arkana, pri nas poznan kot Megane Conquest temelji na Capturju, 300e pa na UX hibridu, zaradi česar sta bila ocenjena po starem postopku in zabeležena v statistiko leta 2019. Oba avtomobila sta bila ocenjena z oceno pet zvezdic.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja