Premiera: KTM X Bow postaja pravi dirkalnik - tudi za cestno rabo?

14. 10. 2020 | Jure Šujica
Deli

Že v šibkejši različici bo proizvedel skoraj 400 kilovatov moči, Avstrijci pa so že pričeli z zbiranjem naročil.

KTM je vse do leta 2008 veljal izključno za proizvajalca motociklov. Ravno v letu, ko je izbruhnila svetovna gospodarska kriza, pa so Avstrijci predstavili svoj prvi športni avtomobil, dvosed 'žepnih' dimenzij, poimenovan X-Bow. A projekta se niso lotili sami, pri zasnovi avtomobila jim je z obliko pomagal oblikovalski studio Kiska, pri Audiju so priskrbeli pogonski agregat, pri zasnovi šasije pa so na pomoč poklicali priznanega proizvajalca dirklnih avtomobilov Dallara.

Recept je bil popoln, saj so se naročila za avtomobile kar vrstila, Avstrijci pa so medtem vstopili tudi v dirkaške vode. Že leta 2008 je X Bow nastopil na Dirki prvakov, kasneje pa so vstopili še v razred GT4. A tudi to ni bilo dovolj. Prav v teh dneh namreč predstavljajo novo, pravzaprav dve evolucijski izvedbi svojega edinega avtomobila, X Bow GTX in pa GT2.

Precej zanimiv bo že GTX. Gre za dirkalnik, ki bo nastopal na vztrajnostnih in 24-urnih dirkah. Kot rečeno gre za evolucijsko izpeljanko GT4, a s precej več potenciala. Za voznikom se bo namreč nahajal že znani Audijev turbo petvaljnik, ki bo ob uporabi dirkaškega 102-oktanskega goriva proizvedel kar 390 kilovatov oziroma 530 'konjev' moči – ob le 1.048 kilogramih teže, kar pomeni, da vsak 'konj' skrbi za premikanje manj kot dveh kilogramov mase vozila. Za pretikanje med prestavami bo skrbel šeststopenjski sekvenčni menjalnik.

Kakšni so točni podatki za izvedbo GT2 pri KTM-u zaenkrat še ne razkrivajo, poudarjajo pa, da bo še nekoliko bolj zmogljiv od zgoraj omejenega GTX, saj naj bi proizvedel preko 600 'konjev' moči. Ta bo na drugi strani nastopal na dirkah razreda GT2, oba avtomobila pa si bosta delila enako šasijo, podvozje in v osnovi enak motor. Sam avtomobil bo sicer s kar 4,7 metra dolžine in 2,04 metra širine precej večji, kot X Bow in X Bow GT4.

Za oba dirkalnika, ki ju bo moč – seveda le v dirkaški različici – kupiti v prosti prodaji pa je že znana tudi cena. Za izvedbo GTX bo potrebno odšteti 230.000, za GT2 pa 294.000 evrov. Slednjega bodo sicer zaradi homologacijskih zahtev razreda v 20 primerkih predelali tudi za cestno rabo, zdi pa se, da bi cestno različico (v serijski) podobi lahko doživel tudi GTX, vendar pa pri KTM-u zaenkrat o tem še ne želijo govoriti.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja